Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2025

Ελληνική ή αμερικανική επικράτεια ο Έβρος;

 


Όταν ο πρωθυπουργός της χώρας στις αρχές Οκτωβρίου ανάμεσα στα μέτρα

που εξήγγειλε από την Ορεστιάδα για τον κεντρικό και βόρειο Έβρο που

κυριολεκτικά έχουν ερημώσει, ανακοίνωσε τη δρομολόγηση δύο τοπικών

τρένων από 21ης Οκτωβρίου μεταξύ Αλεξανδρούπολης - Ορεστιάδας,

θεωρήσαμε ότι το πρόβλημα του σιδηροδρόμου στον Έβρο θα αντιμετωπιστεί

έστω συμβολικά έναντι του παρελθόντος. Όταν μάλιστα ήλθε και ο

υφυπουργός Υποδομών στις 22 Δεκεμβρίου και κατά τρόπο διθυραμβικό

ανακοίνωσε την επέκταση των δύο δρομολογίων από Ορεστιάδα μέχρι το

Ορμένιο εφησυχάσαμε. Δεν τα καταφέρνει είπαμε η κυβέρνηση μόνον με τον

φράκτη που μανιωδώς επεκτείνει και πομπωδώς διαφημίζουν όλα τα

κυβερνητικά στελέχη όταν επισκέπτονται την περιοχή, ούτε μόνον με την

αντιμετώπιση των ανυπόδητων προσφύγων και λαθρομεταναστών όπως τον

Μάρτιο του 2020, αλλά επί τέλους άρχισε να συνειδητοποιεί και τα

προβλήματα του Νομού που τον έχουν ερημώσει παρά την τεράστια

γεωπολιτική και γεωοικονομική αξία που απέκτησε μετά τη διάλυση του

Συμφώνου της Βαρσοβίας.

Όμως ξαφνικά η Hellenic Train, παρά τις κυβερνητικές δεσμεύσεις,

ανακοίνωσε ότι από τις 21 Ιανουαρίου μέχρι και τις 25 Ιανουαρίου τα εν λόγω

δρομολόγια θα διακοπούν λόγω της μεταφοράς εμπορευματικών φορτίων.

Μακάρι να υπήρχαν εμπορευματικά φορτία, τόσα μάλιστα ώστε να απαιτείται

η διακοπή των δύο επιβατικών τρένων σε μια γραμμή με 13 σταθμούς και

τεράστια χωρητικότητα όσον αφορά τον αριθμό των δρομολογίων που

μπορεί να εξυπηρετήσει. Ούτε ένας τόνος εμπορευμάτων έχει προωθηθεί

προς τα βόρεια όλα αυτά τα χρόνια παρά την ανακαίνιση του σιδηροδρομικού

άξονα μεταξύ Αλεξανδρούπολης - Ορμενίου - Ελληνοβουλγαρικών συνόρων

μήκους 178 km που ολοκληρώθηκε το 2011. Τέτοια είναι η εγκατάλειψη ώστε

όταν τον Ιούλιο του 2020 προγραμματίστηκε η πρώτη αμαξοστοιχία με

αμερικανικό στρατιωτικό υλικό προς Βουλγαρία - Ρουμανία, η προώθησή της

στο τμήμα μεταξύ Ορμενίου - Ελληνοβουλγαρικών συνόρων ήταν αδύνατη

λόγω της κάλυψης του περιτυπώματος της ανακαινισθείσης γραμμής από

βλάστηση και δενδρύλλια.. Προηγήθηκαν εργασίες καθαρισμού και

αποκατάστασης της διατομής του περιτυπώματος για να καταστεί δυνατή η

μεταφορά. Όμως τα δύο δρομολόγια μεταξύ Αλεξανδρούπολης - Ορμενίου

δεν διεκόπησαν λόγω της μεταφοράς εμπορευματικών φορτίων, όπως

δικαιολόγησε τη διακοπή τους η Hellenic Train, αλλά λόγω της μεταφοράς

πολεμικού υλικού από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης προς την Ανατολική

Ευρώπη στα πλαίσια της Νατοϊκής άσκησης Steadfast Dart 2025 γεγονός

που σημαίνει ότι κάθε φορά θα προτάσσονται τα συμφέροντα και οι

σκοπιμότητες των ΗΠΑ όχι μόνον έναντι των στοιχειωδών αναγκών των

κατοίκων αλλά και των εμπορευματικών μεταφορών. Διότι

α. Σύμφωνα με το Ν. 4660/2020 (ΦΕΚ 23Α) χορηγήθηκε στην

Κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών καθεστώς προτεραιότητας

(ανεμπόδιστη πρόσβαση και χρήση) του λιμένα Αλεξανδρούπολης.... Η

προτεραιότητα αυτή στην πρόσβαση και στην χρήση του λιμένα θα

ήταν άνευ αξίας αν δεν αφορούσε και την προτεραιότητα στη μεταφορά

των εξοπλισμών που μεταφέρουν με πλοία οι ΗΠΑ στο λιμάνι.

β. Ο κ. Δένδιας κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την «κύρωση

του δεύτερου πρωτοκόλλου τροποποίησης της Συμφωνίας Αμοιβαίας

Αμυντικής Συνεργασίας μεταξύ της Ελλάδος και των ΗΠΑ» το είχε

αποσαφηνίσει: «Θέλαμε τη στρατιωτική παρουσία του ΝΑΤΟ στην περιοχή

και στη Θράκη. Ένα κύριο σημείο ήταν το θέμα της Αλεξανδρούπολης.

Θέλουμε (τη) στρατιωτική παρουσία των ΗΠΑ. Ναι δεν θέλουμε να είναι

εμπορικό το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης»

γ. Στο περιθώριο της συνόδου κορυφής για τα 75 χρόνια του ΝΑΤΟ τον

περασμένο Ιούλιο, ο κ. Δένδιας συνυπέγραψε με τους ομολόγους του της

Βουλγαρίας και της Ρουμανίας τη μετατροπή του σιδηροδρομικού άξονα

Αλεξανδρούπολης - Ελληνοβουλγαρικών συνόρων σε Στρατιωτικό Διάδρομο

Κινητικότητας γαι την ταχύτερη και πιο αποτελεσματική μετακίνηση

στρατιωτικού προσωπικού και μέσων.

Όμως η ακύρωση των δύο επιβατικών δρομολογίων που εξυπηρετούν

τις ανάγκες ενός νομού σε πλήρη εγκατάλειψη για να εξυπηρετηθούν οι

στρατιωτικές ανάγκες των ΗΠΑ, στέλνει και ένα δεύτερο μήνυμα στους

κατοίκους της Θράκης.

Αν η Hellenic Train αδυνατεί να διατηρήσει τα δύο τοπικά δρομολόγια

στον Έβρο για να εξυπηρετήσει τις στρατιωτικές ανάγκες των ΗΠΑ

προωθώντας λιγοστά στρατιωτικά τρένα προς βορρά, διότι λιγοστές είναι οι

δυνατότητές της σε προσωπικό και τροχαίο υλικό, αυτό σημαίνει ότι η

σιδηροδρομική επανασύνδεση της Θράκης με την υπόλοιπη Ελλάδα θα

καθυστερήσει για πολλά χρόνια. Διότι η ασφαλής κυκλοφορία ενός τρένου

είναι η συνισταμένη πολλών προϋποθέσεων. Επάνδρωση Τμημάτων

Γραμμής με επαρκές και εξειδικευμένο προσωπικό, Μηχανοστασίων,

Αμαξοστασίων, προσωπικού Εκμετάλλευσης και Έλξης, ΤΗΗΕ, και άλλων

δευτερευουσών ειδικοτήτων. Το ουσιαστικότερο είναι η πολιτική βούληση η

οποία όπως απέδειξε η αναστολή της λειτουργίας των δύο τρένων δεν

υπάρχει.

Ας ευχηθούμε ότι ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ δεν θα θελήσει μαζί με

τον Καναδά να προσαρτήσει και τη Θράκη ως 52η πολιτεία των ΗΠΑ. Τα


γεγονότα δείχνουν ότι η Αθήνα που εγκατέλειψε την περιοχή και παρακμάζει

και απαξιώνεται χωρίς τελειωμό δεν θα είχε ενδοιασμούς γιαυτό αν η .σωστή

πλευρά της Ιστορίας το απαιτήσει..


Μακροδημόπουλος Δημήτρης

Αλεξ/πολη - κιν. 6947-771412

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου