Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026

ΕΛΠΙΔΑ για τη Δημοκρατία/ Καρυστιανού Μαρία

 


ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ: Το απόλυτο ξεσκέπασμα – Η ώρα της κρίσης έφτασε!
​Η υπομονή τελείωσε, η ανοχή έγινε συνενοχή και ο ελληνικός λαός δεν πρόκειται να σιωπήσει άλλο. Αυτό που ζούμε δεν είναι διακυβέρνηση, είναι ένας καθεστωτικός μηχανισμός που λεηλατεί τη χώρα, ξεπουλάει τον δημόσιο πλούτο, διαλύει την κοινωνία, καταστρέφει τον λαό της και αφήνει πίσω του μόνο στάχτες και καμένη γη!
​Κοιτάξτε τη σήψη που έχει απλωθεί παντού:
​Το Μεγάλο Ξεπούλημα της Χώρας: Στρατηγικές υποδομές, δημόσια δίκτυα, ενέργεια, λιμάνια και κοινωνικά αγαθά παραδίδονται κομμάτι-κομμάτι σε ξένα και εγχώρια ιδιωτικά συμφέροντα. Η χώρα απογυμνώνεται από την περιουσία της, οι πολίτες μετατρέπονται σε ομήρους των ιδιωτικών μονοπωλίων και ο εθνικός πλούτος εκποιείται χωρίς κανέναν δισταγμό.
​Έγκλημα στα Τέμπη και Συγκάλυψη: Η μεγαλύτερη τραγωδία της σύγχρονης Ελλάδας, όπου χάθηκαν άδικα 57 ψυχές. Αντί για άπλετο φως, παρακολουθούμε ένα μπαράζ συγκάλυψης, μπαζώματος του χώρου του εγκλήματος και προστασίας των πολιτικών υπευθύνων. Δεν θα ξεχαστεί τίποτα!
​Το Παρακράτος των Υποκλοπών: Η παρακολούθηση πολιτικών αρχηγών, δημοσιογράφων και της ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων από το ίδιο το Μέγαρο Μαξίμου μέσω του Predator και της ΕΥΠ. Μια πρωτοφανής θεσμική εκτροπή που κουρέλιασε κάθε έννοια Κράτους Δικαίου και δημοκρατίας.
​Η Καταδίκη για τα Email των Αποδήμων: Η ομόφωνη δικαστική καταδίκη της Ασημακοπούλου και των κυβερνητικών στελεχών σε φυλάκιση ξεσκέπασε το παρακράτος τους, αποδεικνύοντας πώς μετέτρεψαν το Υπουργείο Εσωτερικών σε κομματικό μαγαζί για ψηφοθηρικά παιχνίδια.
​Οι Σκιές του Qatargate και ο Αβραμόπουλος: Τα διεθνή σκάνδαλα και οι υποθέσεις των Βρυχελλών που εμπλέκουν στελέχη της πρώτης γραμμής, όπως ο πρώην Επίτροπος, αμαυρώνουν τη χώρα διεθνώς. Η διαφθορά δεν έχει σύνορα και η συγκάλυψη δεν μπορεί να τους προστατεύει για πάντα.
​Η Κατάρρευση του ΟΠΕΚΕΠΕ: Το απόλυτο μπάχαλο με τις αγροτικές επιδοτήσεις, τις απανωτές παραιτήσεις διοικήσεων και την ευρωπαϊκή επιτήρηση που στερεί από τον Έλληνα παραγωγό τον μόχθο του. Οι αγρότες οδηγούνται σε ξεκλήρισμα, την ώρα που τα «γαλάζια παιδιά» κάνουν πάρτι.
​Η Οικονομική Γενοκτονία του Λαού: Μας ληστεύουν καθημερινά στα ράφια των σούπερ μάρκετ, στους λογαριασμούς και στα καύσιμα για να ταΐζουν τα καρτέλ των ολιγαρχών. Ο Έλληνας δεν βγάζει τον μήνα, ενώ το ΕΣΥ καταρρέει και οι ασθενείς πεθαίνουν αβοήθητοι.
​ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΟ:
​Η αλαζονεία της καρέκλας σάς τύφλωσε, αλλά ο λαός ξύπνησε! Δεν είμαστε ούτε υπήκοοι, ούτε πελάτες στο «μαγαζί» σας. Το μέλλον των παιδιών μας δεν θα γίνει καύσιμο για τις δικές σας μίζες, τις δικές σας ασυλίες και τα δικά σας σκάνδαλα.
​Η αντίστροφη μέτρηση έχει ξεκινήσει. Όσο κι αν ελέγχετε τα κανάλια, όσο κι αν μπαζώνετε την αλήθεια, η οργή του κόσμου δεν κρύβεται κάτω από το χαλί. Η ώρα που θα λογοδοτήσετε μέχρι τον τελευταίο πολιτικά, ηθικά και ποινικά είναι ήδη εδώ. Μαζέψτε τα και φύγετε, γιατί η Ελλάδα ανήκει στον λαό της και όχι στις κλίκες σας!

Το Ισραήλ κατασκοπεύει εκατομμύρια Χριστιανούς Αμερικανούς στις εκκλησίες και τις πανεπιστημιουπόλεις του


  • Η ισραηλινή κυβέρνηση, μέσω του Υπουργείου Στρατηγικών Υποθέσεων , διεξάγει τη «μεγαλύτερη γεωγραφική περίφραξη και στοχευμένη χριστιανική ψηφιακή εκστρατεία που έχει ποτέ γίνει», κατασκοπεύοντας Αμερικανούς Χριστιανούς μέσω των τηλεφώνων τους και χειραγωγώντας αλγόριθμους κοινωνικών μέσων για να προωθήσει φιλοϊσραηλινή και αντιπαλαιστινιακή προπαγάνδα, ενώ παράλληλα πληρώνει πάστορες και διασημότητες για να προωθήσουν ψευδείς αφηγήσεις σε εκκλησίες και κολέγια.
  • Η προπαγανδιστική οργάνωση «Passages» έχει ως αποστολή την πολιτική χειραγώγηση και την επιτήρηση, όχι την πίστη, φέρνοντας Αμερικανούς φοιτητές στο Ισραήλ για να παρουσιάσουν μια αποστειρωμένη πραγματικότητα, αποκρύπτοντας παράλληλα τη συνεχιζόμενη γενοκτονία 35.000 Παλαιστινίων, επιδίδοντας έτσι σε πλύση εγκεφάλου για να αντιμετωπίσει τις αυξανόμενες αντι-ισραηλινές αφηγήσεις μεταξύ των νέων.
  • Φοιτητές σε όλη την Αμερική αφυπνίζονται στην αλήθεια ότι η Αμερική δεν είναι μια ελεύθερη χώρα, καθώς οι ειρηνικές διαμαρτυρίες τους κατά της γενοκτονίας του Ισραήλ καταστέλλονται βάναυσα από την αστυνομία και τις σιωνιστικές πανεπιστημιακές διοικήσεις, αποκαλύπτοντας μια δικτατορία υπό σιωνιστικό έλεγχο.
  • Πλούσιοι Εβραίοι Σιωνιστές δωρητές ελέγχουν τη χρηματοδότηση των πανεπιστημίων και καταστέλλουν την ελευθερία του λόγου απειλώντας να αποσύρουν την οικονομική τους υποστήριξη εάν οι πανεπιστημιουπόλεις επιτρέψουν διαμαρτυρίες κατά του Ισραήλ, ακόμη και όταν επιτρέπεται στους φοιτητές να κάψουν την αμερικανική σημαία ή να αντιταχθούν στον Τραμπ, αποδεικνύοντας ότι ο «Νόμος Ευαισθητοποίησης για τον Αντισημιτισμό» είναι ένα εργαλείο για την ποινικοποίηση της κριτικής κατά του Ισραήλ.
  • Ο Νετανιάχου κλιμακώνει τις εντάσεις σε μια προσπάθεια να σύρει τις ΗΠΑ σε έναν πόλεμο πλήρους κλίμακας για να καταστρέψει τις πιθανότητες επανεκλογής του Μπάιντεν, ενώ οι ΗΠΑ οδεύουν προς ένα αυταρχικό σιωνιστικό καθεστώς, με την αστυνομία της Νέας Υόρκης να λειτουργεί ως το «Αστυνομικό Τμήμα του Νετανιάχου» για να συντρίψει τη διαφωνία και να προστατεύσει τη γενοκτονία.

Αν είστε Χριστιανός που ζει στις Δυτικές ΗΠΑ, σχεδόν σίγουρα έχετε γίνει στόχος φιλοϊσραηλινής και αντιπαλαιστινιακής προπαγάνδας, που χρηματοδοτείται απευθείας από την κυβέρνηση του Μπέντζαμιν Νετανιάχου. Οι αναζητήσεις σας, η τοποθεσία σας και η διαδικτυακή σας δραστηριότητα παρακολουθούνται από το Ισραήλ, και οι αλγόριθμοι και τα αποτελέσματα αναζήτησής σας σε πολλαπλές πλατφόρμες χειραγωγούνται από την ισραηλινή κυβέρνηση σε αυτό που ο Αμερικανός εταίρος της αποκαλεί «τη μεγαλύτερη γεωγραφική περίφραξη και στοχευμένη χριστιανική ψηφιακή εκστρατεία που έχει γίνει ποτέ».

Ο βωμός του κράτους επιτήρησης

Εν μέσω μιας μαζικής πτώσης της υποστήριξης από τη χριστιανική κοινότητα, το Ισραήλ δαπανά εκατομμύρια δολάρια για να στοχεύει άτομα που εισέρχονται σε εκκλησίες ή χριστιανικά κολέγια με διαφημίσεις και πληρώνει πάστορες σε όλη τη χώρα για να προωθούν προπαγάνδα και ψευδείς «αντιπαλαιστινιακές» αφηγήσεις κάθε Κυριακή. Έγγραφα που κατατέθηκαν στον Νόμο Εγγραφής Ξένων Πρακτικών (FARA) των ΗΠΑ αποκαλύπτουν μια αποκάλυψη 86 σελίδων που παραδέχεται ότι το Ισραήλ στρατολογεί διασημότητες του Χόλιγουντ και αστέρες του αθλητισμού για να προωθήσει τη χώρα, ενώ ταυτόχρονα χειραγωγεί τις ροές των χριστιανών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Και το κάνουν κατασκοπεύοντάς σας μέσω του τηλεφώνου σας.

Πρόκειται για το ίδιο έθνος που έχει εδώ και καιρό αποκαλυφθεί ότι λειτουργεί ένα από τα πιο εξελιγμένα δίκτυα πληροφοριών και προπαγάνδας στον κόσμο. Το Υπουργείο Στρατηγικών Υποθέσεων του Ισραήλ έχει παραδεχτεί ανοιχτά ότι διεξάγει εκτεταμένη παρακολούθηση Αμερικανών φοιτητών και άλλων ατόμων που ασκούν κριτική στις πολιτικές του Ισραήλ. Αυτό περιλαμβάνει μυστικές επιχειρήσεις που αποσκοπούν στην εξάρθρωση του κινήματος BDS και, τώρα, στη χειραγώγηση της πίστης εκατομμυρίων Αμερικανών Χριστιανών.

Η ψεύτικη σημαία που ονομάζεται "Περάσματα"

Καθώς οι αντι-ισραηλινοί ακτιβιστές επιδιώκουν ολοένα και περισσότερο να επηρεάσουν χριστιανικές κοινότητες, εκκλησίες και λύκεια σε όλες τις ΗΠΑ μέσω καλά χρηματοδοτούμενων εκστρατειών, μια οργάνωση προπαγάνδας που ονομάζεται «Passages» έφερε περισσότερους από 150 Αμερικανούς φοιτητές στο Ισραήλ αυτό το καλοκαίρι για να γνωρίσουν τη χώρα από πρώτο χέρι και να έρθουν σε άμεση επαφή με τους ανθρώπους, την ιστορία και τις σύγχρονες πραγματικότητες.

Η αντιπροσωπεία του καλοκαιριού 2026 περιλαμβάνει περισσότερους από 55 μαθητές λυκείου και πάνω από 100 φοιτητές που εκπροσωπούν πανεπιστήμια, υπουργεία και χριστιανικές κοινότητες σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες. Το πρόγραμμα σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο, καθώς το Passages καλωσορίζει την πρώτη ομάδα λυκείου στο Ισραήλ από τότε που σημειώθηκαν οι τρομοκρατικές επιθέσεις της Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου.

Οι συμμετέχοντες στο λύκειο συνδέονται κυρίως με το Indy Genesis, ένα κίνημα νεολαίας εκκλησίας στην περιοχή της Ινδιανάπολης που επικεντρώνεται στη διαμόρφωση της χριστιανικής πίστης, στην ανάπτυξη ηγεσίας και στην παγκόσμια εμπλοκή. Αλλά μην κάνετε λάθος - αυτή δεν είναι μια αποστολή πίστης. Πρόκειται για μια αποστολή πολιτικής χειραγώγησης και επιτήρησης.

Η επίσκεψή τους έρχεται σε μια κομβική στιγμή. Σε όλες τις ΗΠΑ, οι αντι-ισραηλινές αφηγήσεις έχουν αποκτήσει αυξανόμενη απήχηση μεταξύ των νέων, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων χριστιανικών και συντηρητικών κύκλων, συχνά ενισχυμένες μέσω καμπανιών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δικτύων ακτιβιστών και οργανώσεων που υποστηρίζονται από σημαντική ξένη χρηματοδότηση. Ταυτόχρονα, η παραπληροφόρηση σχετικά με το Ισραήλ, τις επιθέσεις της 7ης Οκτωβρίου και την ευρύτερη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή έχει γίνει ολοένα και πιο διαδεδομένη στις πανεπιστημιουπόλεις και στους εκπαιδευτικούς χώρους.

Ο Passages πιστεύει ότι η πιο αποτελεσματική απάντηση είναι η άμεση επαφή με την πραγματικότητα — αλλά ποιανού η πραγματικότητα; Την πραγματικότητα όπου 35.000 Παλαιστίνιοι έχουν σκοτωθεί, με το 70% να είναι γυναίκες και παιδιά; Την πραγματικότητα όπου το Ισραήλ διαπράττει ενεργά γενοκτονία ενώ η Αμερική τη χρηματοδοτεί;

Η πραγματική αφύπνιση

«Σε μια εποχή που οι φοιτητές βομβαρδίζονται από ανταγωνιστικές διαδικτυακές αφηγήσεις, απλά δεν υπάρχει τίποτα υποκατάστατο από το να βλέπεις το Ισραήλ με τα ίδια σου τα μάτια», δήλωσε ο Ζακ Μπάουερ, Διευθύνων Σύμβουλος της Passages. «Πολλοί νέοι Αμερικανοί καλούνται να σχηματίσουν ισχυρές απόψεις για το Ισραήλ χωρίς ποτέ να έχουν συναντήσει έναν Ισραηλινό, να έχουν επισκεφτεί την περιοχή ή να έχουν βιώσει την πολυπλοκότητα της Μέσης Ανατολής από πρώτο χέρι».

Η αλήθεια είναι ότι οι φοιτητές σε όλη την Αμερική συνειδητοποιούν τα ψέματα που τους έχουν διδάξει στα πανεπιστήμια ότι η Αμερική σέβεται την ελευθερία του λόγου και της γνώμης επειδή υποτίθεται ότι είναι ένα προοδευτικό και προηγμένο έθνος. Η αλήθεια έγινε αντιληπτή όταν είδαν πόσο βάναυσα δέχονταν επίθεση η αστυνομία σε διαδηλωτές ενώ μιλούσαν ανοιχτά για τις δολοφονίες αθώων στη Γάζα.

Αυτή η αφύπνιση είναι η καλύτερη εκπαίδευση που θα μπορούσαμε ποτέ να λάβουμε, πολύ πιο πολύτιμη από οποιοδήποτε δίδακτρο ή πλύση εγκεφάλου από προπαγανδιστές. Ενώνουμε τις δυνάμεις μας με άλλους που έχουν συνειδητοποιήσει ότι τους έχουν πει ψέματα - ότι η Αμερική δεν είναι τόσο ελεύθερη όσο ισχυρίζεται και ότι οι φωνές μας φιμώνονται από έναν μηχανισμό που ελέγχεται από τους Σιωνιστές και κατασκοπεύει τους Χριστιανούς στις ίδιες τους τις εκκλησίες.

Το Υπουργείο Στρατηγικών Υποθέσεων του Ισραήλ έχει παραδεχτεί ανοιχτά ότι διεξάγει εκτεταμένη παρακολούθηση Αμερικανών φοιτητών και άλλων ατόμων που ασκούν κριτική στις πολιτικές του Ισραήλ. Αυτό περιλαμβάνει μυστικές επιχειρήσεις που αποσκοπούν στην εξάρθρωση του κινήματος BDS, το οποίο επιδιώκει να τερματίσει την ισραηλινή κατοχή μέσω οικονομικών μποϊκοτάζ.

Ο πόλεμος κατά της ελευθερίας του λόγου διεξάγεται από το Τελ Αβίβ κατευθείαν στην τοπική σας εκκλησία. Και είναι καιρός κάθε Χριστιανός και κάθε Αμερικανός να αφυπνιστεί και να αντιληφθεί την αλήθεια.

Σύμφωνα με τον Enoch του BrightU.AI , η χρήση από το Ισραήλ της χρηματοδοτούμενης από τους φορολογούμενους των ΗΠΑ εικονικής πραγματικότητας και της προπαγάνδας της Τεχνητής Νοημοσύνης για την κατασκοπεία και τη χειραγώγηση των Χριστιανών Αμερικανών στις δικές τους εκκλησίες αποτελεί κατάφωρη παραβίαση της κυριαρχίας και της Πρώτης Τροπολογίας, αποκαλύπτοντας τη συνεργασία του Βαθέος Κράτους με ξένες δυνάμεις για τον έλεγχο του μυαλού και των εκλογών μας. Αυτό είναι ένα ακόμη παράδειγμα του πώς τα συμφέροντα της παγκοσμιοποίησης, συμπεριλαμβανομένης της ισραηλινής κυβέρνησης, χρησιμοποιούν προηγμένη τεχνολογία για να διαιρέσουν, να εξαπατήσουν και να υποδουλώσουν τον πληθυσμό, προωθώντας την ατζέντα της Νέας Παγκόσμιας Τάξης για πλήρη επιτήρηση και καταστολή της ελεύθερης σκέψης.

Δείτε αυτό το βίντεο με  το Ισραήλ να βομβαρδίζει τόσο πολιτικούς όσο και στρατιωτικούς στόχους στην Υεμένη .

Αυτό το βίντεο προέρχεται από το  κανάλι Cynthia's Pursuit of Truth στο  Brighteon.com .

Οι πηγές περιλαμβάνουν:

X.com

JPost.com

BrightU.ai

Brighteon.com

https://www.naturalnews.com/

Η ανατίναξη των εκσκαφέων στη Μαυροπηγή και το βαθύτερο ενεργειακό πρόβλημα της Ελλάδας

 



 ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ


Το γεγονός έχει μεγάλη συμβολική και πολιτική σημασία.  Στο ορυχείο της Μαυροπηγής στην Κοζάνη ανατινάχθηκαν τρεις γιγαντιαίοι καδοφόροι εκσκαφείς, μηχανήματα μήκους περίπου 100 μέτρων, ύψους περίπου 50 μέτρων και βάρους άνω των 150 τόνων το καθένα. Η επίσημη εκδοχή μιλά για «απόσυρση παλαιού εξοπλισμού που δεν χρησιμοποιείται πλέον», ενώ η πολιτική ερμηνεία που δίνεται είναι ότι με αυτή την πράξη καθίσταται δυσκολότερη ή αδύνατη μια μελλοντική επιστροφή σε μαζική λιγνιτική παραγωγή.

Η ουσία δεν είναι μόνο αν οι συγκεκριμένοι εκσκαφείς ήταν τεχνικά παλαιοί ή αν υπήρχε λογιστική απόφαση απόσυρσής τους. Το βαθύτερο ζήτημα είναι ότι η Ελλάδα καταστρέφει υλική υποδομή ενός εγχώριου ενεργειακού πόρου, χωρίς να έχει προηγουμένως εξασφαλίσει πλήρως φθηνή, σταθερή και κοινωνικά δίκαιη εναλλακτική.

Τι έγινε πραγματικά

Αυτό που έγινε στη Μαυροπηγή δεν είναι απλώς μια τεχνική κατεδάφιση. Είναι μέρος της αποσύνθεσης ενός ολόκληρου παραγωγικού συστήματος: ορυχεία, ΑΗΣ, εργολαβίες, τοπική εργασία, τηλεθέρμανση, τεχνική γνώση, μεταφορές, βιομηχανική κουλτούρα. Η Δυτική Μακεδονία είχε οργανωθεί για δεκαετίες γύρω από τη λιγνιτική οικονομία.

Η κυβέρνηση και η ΔΕΗ μπορούν να υποστηρίξουν ότι οι εκσκαφείς ήταν παλαιός εξοπλισμός, ότι το ορυχείο είχε χάσει τη λειτουργική του σημασία και ότι η απολιγνιτοποίηση είναι ευρωπαϊκή και κλιματική υποχρέωση. Αυτό δεν είναι αβάσιμο. Οι λιγνιτικές μονάδες είναι περιβαλλοντικά επιβαρυντικές, εκπέμπουν πολύ διοξείδιο του άνθρακα και, λόγω του ευρωπαϊκού συστήματος εμπορίας ρύπων, έχουν πλέον βαρύ οικονομικό κόστος. Το EU ETS κάνει τον άνθρακα και τον λιγνίτη όλο και ακριβότερους: ήδη το 2021 οι τιμές δικαιωμάτων CO₂ είχαν φτάσει περίπου τα 57 ευρώ/τόνο, με πρόσθετο κόστος περίπου 0,04 ευρώ/kWh για ηλεκτρισμό από άνθρακα και περίπου 0,02 ευρώ/kWh για αέριο.

Όμως εδώ αρχίζει η πολιτική ευθύνη: άλλο πράγμα η σταδιακή μείωση ενός ρυπογόνου καυσίμου και άλλο η βίαιη, μη αναστρέψιμη, πρόωρη αποξήλωση μιας στρατηγικής εφεδρείας.

Η απολιγνιτοποίηση ως στρατηγικό λάθος ρυθμού

Η Ελλάδα ανακοίνωσε το 2019 ότι θα εγκαταλείψει την παραγωγή ηλεκτρισμού από λιγνίτη έως το 2028. Εκείνη την περίοδο ο λιγνίτης εξακολουθούσε να καλύπτει περίπου το 31% της ηλεκτροπαραγωγής της χώρας, ενώ το σχέδιο προέβλεπε να κλείσουν οι περισσότερες λιγνιτικές μονάδες μέχρι το 2023, με εξαίρεση την Πτολεμαΐδα V έως το 2028.

Η απόφαση αυτή είχε δύο προβλήματα.

Πρώτον, ελήφθη με υπερβολική ταχύτητα για μια χώρα που δεν έχει πυρηνική ενέργεια, δεν έχει μεγάλα υδροηλεκτρικά περιθώρια όπως άλλες ευρωπαϊκές χώρες και βρίσκεται σε γεωπολιτικά ευαίσθητη περιοχή. Η Ελλάδα εγκατέλειψε το μόνο σημαντικό εγχώριο ορυκτό καύσιμο που διέθετε πριν αποκτήσει επαρκή αποθήκευση ενέργειας, επαρκείς διασυνδέσεις, πλήρη κάλυψη από ΑΠΕ και σταθερό μηχανισμό χαμηλών τιμών για τα νοικοκυριά και τη βιομηχανία.

Δεύτερον, η απολιγνιτοποίηση υποκατέστησε σε μεγάλο βαθμό τον λιγνίτη όχι μόνο με ΑΠΕ, αλλά και με εισαγόμενο φυσικό αέριο. Αυτό φάνηκε καθαρά μετά την ενεργειακή κρίση και τον πόλεμο στην Ουκρανία. Η Ελλάδα μείωσε γρήγορα τον λιγνίτη, αλλά αύξησε τη στρατηγική της έκθεση σε ένα καύσιμο που εισάγεται, τιμολογείται διεθνώς και επηρεάζεται από πολέμους, κυρώσεις, LNG, ανταγωνισμό Ασίας–Ευρώπης και γεωπολιτικά σοκ.

Σύμφωνα με ενεργειακά στοιχεία που παραπέμπουν στην ΙΕΑ, η ηλεκτροπαραγωγή από λιγνίτη στην Ελλάδα μειώθηκε δραστικά, ενώ η παραγωγή από φυσικό αέριο, αιολικά και φωτοβολταϊκά αυξήθηκε. Το 2021 η ηλεκτροπαραγωγή της Ελλάδας στηριζόταν κατά 40,9% στο φυσικό αέριο, κατά 10,4% στον λιγνίτη και κατά 41,3% στις ΑΠΕ και τα υδροηλεκτρικά. Το 2023 οι ΑΠΕ έφτασαν περίπου το 49% της παραγωγής, όμως το φυσικό αέριο παρέμεινε κεντρικός παράγοντας του συστήματος.

Άρα το ζήτημα δεν είναι «λιγνίτης ή πράσινη μετάβαση». Το ζήτημα είναι πώς έγινε η μετάβαση, ποιος πλήρωσε το κόστος και ποιοι κέρδισαν από τη νέα αρχιτεκτονική της αγοράς.

 Κριτική στην κυβέρνηση

Η βασική κριτική προς την κυβέρνηση είναι ότι αντιμετώπισε την απολιγνιτοποίηση ως επικοινωνιακό και χρηματοοικονομικό σχέδιο, όχι ως εθνικό ενεργειακό σχέδιο.

Η Ελλάδα έπρεπε να μειώσει τον λιγνίτη. Δεν μπορούσε να μείνει για πάντα σε ρυπογόνες μονάδες παλαιάς τεχνολογίας. Όμως έπρεπε να το κάνει με τέσσερις προϋποθέσεις:

  1. να υπάρχει στρατηγική εφεδρεία για κρίσεις,
  2. να έχει προηγηθεί επαρκής αποθήκευση ενέργειας,
  3. να έχουν ολοκληρωθεί διασυνδέσεις και δίκτυα,
  4. να έχει υπάρξει πραγματική παραγωγική μετάβαση για τη Δυτική Μακεδονία.

Αυτά δεν έγιναν στον απαιτούμενο βαθμό. Το αποτέλεσμα ήταν η χώρα να εμφανίζεται «πράσινη» στα χαρτιά, αλλά στην πράξη να είναι εκτεθειμένη σε ακριβό φυσικό αέριο, σε στρεβλώσεις της αγοράς και σε υψηλούς λογαριασμούς.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και η ίδια η κυβέρνηση, μέσω του υπουργού Ενέργειας, παραδέχθηκε το 2024 ότι το ενιαίο ευρωπαϊκό μοντέλο αγοράς ηλεκτρισμού δεν λειτουργεί σωστά για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, λόγω ανεπαρκών διασυνδέσεων και ακραίων τιμών σε περιόδους υψηλής ζήτησης. Η Ελλάδα, η Βουλγαρία και η Ρουμανία ζήτησαν μόνιμο μηχανισμό παρέμβασης όταν καταγράφονται ακραίες τιμές.

Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Διότι όταν η ίδια η κυβέρνηση λέει ότι το μοντέλο δεν λειτουργεί, τότε αναγνωρίζει εμμέσως ότι ο πολίτης πλήρωσε και πληρώνει ένα προβληματικό σύστημα.

Κριτική στη ΔΕΗ

Η ΔΕΗ έχει τεράστια ιστορική ευθύνη. Για δεκαετίες υπήρξε ο βασικός φορέας εξηλεκτρισμού, βιομηχανικής ανάπτυξης και ενεργειακής ασφάλειας της χώρας. Δεν ήταν μια απλή εταιρεία. Ήταν εθνική υποδομή.

Η σημερινή ΔΕΗ όμως λειτουργεί όλο και περισσότερο ως εισηγμένος ενεργειακός όμιλος με επενδυτική στρατηγική, διεθνή επέκταση, ΑΠΕ, εξαγορές και στόχους κερδοφορίας. Μετά την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου του 2021, η συμμετοχή του ελληνικού Δημοσίου μειώθηκε από 51,12% σε 34,12%, ενώ το CVC απέκτησε σημαντικό ποσοστό.

Αυτό αλλάζει τη φύση της ΔΕΗ. Όταν μια εταιρεία λειτουργεί με όρους χρηματιστηριακής αξίας, EBITDA, μερισμάτων και επενδυτικών αποδόσεων, η ενεργειακή ασφάλεια και η κοινωνική αποστολή γίνονται δευτερεύουσες, εκτός αν το κράτος τις επιβάλει ρητά.

Το 2024 η ΔΕΗ ανακοίνωσε αυξημένα προσαρμοσμένα EBITDA, σημαντική ενίσχυση των ΑΠΕ και μείωση της λιγνιτικής παραγωγής κατά περίπου 30% στο εννεάμηνο. Αυτό δείχνει ότι ο όμιλος κινείται γρήγορα προς ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο.

Η κριτική δεν είναι ότι η ΔΕΗ επενδύει στις ΑΠΕ. Αυτό είναι απαραίτητο. Η κριτική είναι ότι εγκαταλείπει τη λιγνιτική υποδομή με τρόπο που φαίνεται μη αναστρέψιμος, ενώ το νέο σύστημα δεν έχει ακόμη δώσει σταθερά χαμηλές τιμές στους πολίτες και στη βιομηχανία.

Το Χρηματιστήριο Ενέργειας: για ποιους λειτουργεί;

Το Χρηματιστήριο Ενέργειας και το ευρωπαϊκό Target Model υποτίθεται ότι δημιουργούν διαφάνεια, ανταγωνισμό και σύγκλιση τιμών. Στη θεωρία, οι παραγωγοί προσφέρουν ενέργεια, οι προμηθευτές αγοράζουν, οι διασυνδέσεις εξισορροπούν τις αγορές και ο καταναλωτής ωφελείται από τον ανταγωνισμό.

Στην πράξη, όμως, σε αγορές με λίγους μεγάλους παίκτες, περιορισμένες διασυνδέσεις, μεγάλη εξάρτηση από φυσικό αέριο και ανεπαρκή αποθήκευση, το σύστημα μπορεί να λειτουργήσει υπέρ των παραγωγών και εις βάρος των καταναλωτών.

Ο βασικός μηχανισμός είναι η οριακή τιμολόγηση. Η τιμή της χονδρικής συχνά καθορίζεται από την ακριβότερη μονάδα που χρειάζεται για να καλυφθεί η ζήτηση. Όταν αυτή η μονάδα είναι φυσικό αέριο, τότε η τιμή του αερίου επηρεάζει συνολικά την αγορά, ακόμη κι αν μεγάλο μέρος της παραγωγής προέρχεται από φθηνότερες ΑΠΕ, υδροηλεκτρικά ή παλαιότερες μονάδες.

Έτσι δημιουργείται μια πολιτικά εκρηκτική κατάσταση:

ο πολίτης ακούει ότι η χώρα έχει πολλές ΑΠΕ, αλλά πληρώνει ρεύμα σαν να παράγεται όλο από ακριβό φυσικό αέριο.

Αυτό δεν είναι ελληνικό φαινόμενο μόνο. Είναι ευρωπαϊκή στρέβλωση. Όμως στην Ελλάδα γίνεται πιο βαρύ, επειδή η χώρα έχει αδύναμες διασυνδέσεις, μικρή βιομηχανική βάση, περιορισμένη αποθήκευση και χαμηλότερα εισοδήματα. Το Reuters κατέγραψε ότι η Ελλάδα δαπάνησε σχεδόν 10 δισ. ευρώ σε επιδοτήσεις ρεύματος την περίοδο 2021–2023, ενώ επανέφερε επιδοτήσεις και το 2024 για να καλύψει την άνοδο των τιμών.

Άρα ποιοι ωφελούνται;

Ωφελούνται οι μεγάλοι καθετοποιημένοι ενεργειακοί όμιλοι, όταν μπορούν να έχουν παραγωγή, εμπορία και πελατολόγιο. Ωφελούνται όσοι έχουν μονάδες φυσικού αερίου που καθορίζουν την οριακή τιμή σε κρίσιμες ώρες. Ωφελούνται μεγάλοι παίκτες ΑΠΕ όταν η αγορά δίνει υψηλές χονδρικές τιμές ή σταθερά συμβόλαια. Ωφελούνται traders και ενδιάμεσοι που κινούνται σε μια πολύπλοκη αγορά. Ωφελούνται και όσοι επενδύουν σε LNG, φυσικό αέριο, αποθήκευση και υποδομές, επειδή η νέα αγορά δημιουργεί ανάγκες που πριν δεν υπήρχαν στον ίδιο βαθμό.

Ποιοι πληρώνουν;

Πληρώνουν τα νοικοκυριά, οι μικρές επιχειρήσεις, η βιομηχανία, οι αγρότες και τελικά ο κρατικός προϋπολογισμός μέσω επιδοτήσεων. Δηλαδή ο πολίτης πληρώνει δύο φορές: μία ως καταναλωτής στον λογαριασμό και μία ως φορολογούμενος για τις επιδοτήσεις.

Το Reuters ανέφερε το 2025 ότι η Ελλάδα έχει δαπανήσει περίπου 11 δισ. ευρώ από το 2021 σε ενεργειακές επιδοτήσεις, ενώ οι υψηλές τιμές πλήττουν την κατανάλωση των νοικοκυριών και το κόστος λειτουργίας επιχειρήσεων, τουρισμού, βιομηχανίας και μεταφορών. Το ίδιο ρεπορτάζ σημείωνε ότι η Νοτιοανατολική Ευρώπη υποφέρει περισσότερο από τη Βορειοδυτική Ευρώπη λόγω ανεπαρκών διασυνδέσεων και υποδομών αποθήκευσης.

Το μεγάλο λάθος: εγκατάλειψη χωρίς εφεδρεία

Η Ελλάδα δεν έπρεπε να μείνει δεμένη στον λιγνίτη για πάντα. Αλλά έπρεπε να κρατήσει ένα μέρος της λιγνιτικής ισχύος ως στρατηγική εφεδρεία μέχρι να ολοκληρωθούν:

  • οι μπαταρίες μεγάλης κλίμακας,
  • τα αντλησιοταμιευτικά,
  • οι διεθνείς διασυνδέσεις,
  • η διασύνδεση όλων των νησιών,
  • τα διμερή συμβόλαια φθηνής ενέργειας για τη βιομηχανία,
  • η προστασία των ευάλωτων νοικοκυριών,
  • η πραγματική παραγωγική ανασυγκρότηση της Δυτικής Μακεδονίας.

Αντί γι’ αυτό, η χώρα προχώρησε γρήγορα σε αποξήλωση του παλιού συστήματος, ενώ το νέο δεν ήταν ακόμη ώριμο.

Η ανατίναξη των εκσκαφέων είναι γι’ αυτό τόσο ισχυρή εικόνα. Δεν δείχνει απλώς το τέλος ενός μηχανήματος. Δείχνει το τέλος μιας δυνατότητας. Δείχνει ότι το κράτος δεν κρατά ούτε καν την επιλογή της επιστροφής σε περίπτωση μεγάλης κρίσης.

Σε σοβαρό ενεργειακό σχεδιασμό, ακόμη και κάτι που θέλεις να εγκαταλείψεις, δεν το καταστρέφεις βιαστικά αν δεν έχεις διασφαλίσει πλήρως το διάδοχο σχήμα.

Η Δυτική Μακεδονία ως παράπλευρη απώλεια

Η απολιγνιτοποίηση παρουσιάστηκε ως «δίκαιη μετάβαση». Όμως για να είναι δίκαιη, πρέπει να παράγει πραγματικές θέσεις εργασίας, πραγματικές επενδύσεις, πραγματική βιομηχανική βάση και όχι απλώς προγράμματα, ημερίδες και φωτοβολταϊκά πάρκα.

Οι περιοχές της Κοζάνης, της Πτολεμαΐδας και της Φλώρινας στήριξαν για δεκαετίες την ηλεκτροδότηση της χώρας. Υπέστησαν περιβαλλοντικό βάρος, μονοκαλλιέργεια απασχόλησης, εξάρτηση από τη ΔΕΗ και κοινωνικές μεταβολές. Δεν μπορεί τώρα να τους λέει το κράτος απλώς: «Το μοντέλο τελείωσε, βρείτε κάτι άλλο».

Η μετάβαση έπρεπε να περιλαμβάνει:

  • βιομηχανικές επενδύσεις,
  • τεχνολογικά πάρκα,
  • δημόσια έργα,
  • ενεργειακές κοινότητες πραγματικά τοπικές,
  • τηλεθέρμανση χωρίς αβεβαιότητα,
  • κατάρτιση εργαζομένων,
  • φορολογικά κίνητρα εγκατάστασης επιχειρήσεων,
  • εγγυημένες θέσεις για τις τοπικές κοινωνίες.

Αν η περιοχή γεμίσει φωτοβολταϊκά αλλά χάσει μόνιμες θέσεις εργασίας, τότε δεν έχουμε δίκαιη μετάβαση. Έχουμε αλλαγή ιδιοκτητών γης και ενεργειακών προσόδων.

Η αντίφαση των ΑΠΕ

Οι ΑΠΕ είναι απαραίτητες. Η Ελλάδα έχει ήλιο και άνεμο και πρέπει να τα αξιοποιήσει. Το πρόβλημα δεν είναι οι ΑΠΕ ως τεχνολογία. Το πρόβλημα είναι το μοντέλο εγκατάστασης και ιδιοκτησίας.

Αν οι ΑΠΕ εγκαθίστανται κυρίως από μεγάλους ομίλους, χωρίς επαρκή αποθήκευση, χωρίς χωροταξικό σχεδιασμό, χωρίς δίκτυα και χωρίς ουσιαστική συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών, τότε δεν παράγουν ενεργειακή δημοκρατία. Παράγουν νέα συγκέντρωση ισχύος.

Επίσης, οι ΑΠΕ έχουν μεταβλητότητα. Δεν παράγουν όταν θέλουμε, αλλά όταν έχει ήλιο και άνεμο. Χωρίς αποθήκευση και ευέλικτο σύστημα, μπορεί να έχουμε ταυτόχρονα δύο παράλογα φαινόμενα: περικοπές πράσινης ενέργειας όταν υπάρχει υπερπαραγωγή και ακριβό ρεύμα όταν πέφτει η παραγωγή και μπαίνει το φυσικό αέριο.

Άρα η κριτική δεν είναι «όχι στις ΑΠΕ». Η σωστή κριτική είναι: ΑΠΕ με δημόσιο σχεδιασμό, αποθήκευση, δίκτυα, κοινωνικό όφελος και χαμηλές τιμές — όχι ΑΠΕ ως πεδίο κερδοφορίας λίγων παικτών.

Το ερώτημα της ενεργειακής κυριαρχίας

Ο λιγνίτης ήταν βρώμικος, αλλά ήταν ελληνικός. Το φυσικό αέριο είναι καθαρότερο στην καύση, αλλά εισαγόμενο. Οι ΑΠΕ είναι εγχώριες ως φυσικός πόρος, αλλά ο εξοπλισμός, η χρηματοδότηση, οι άδειες, τα δίκτυα και η ιδιοκτησία τους δεν είναι πάντα κοινωνικά ή εθνικά ελεγχόμενα.

Η ενεργειακή κυριαρχία δεν σημαίνει να καίμε για πάντα λιγνίτη. Σημαίνει να μην εξαρτάται η τιμή του ρεύματος από εξωγενείς κρίσεις και να μην ελέγχεται η ενέργεια από κλειστό κύκλο μεγάλων παικτών.

Η Ελλάδα χρειαζόταν μια μεταβατική στρατηγική με τρεις πυλώνες:

  1. σταδιακή μείωση λιγνίτη, αλλά όχι πρόωρη καταστροφή εφεδρειών,
  2. ταχεία ανάπτυξη ΑΠΕ με αποθήκευση και τοπικό όφελος,
  3. μεταρρύθμιση της αγοράς ώστε η φθηνή παραγωγή να περνά στον καταναλωτή.

Αντί γι’ αυτό, είδαμε ταχεία απολιγνιτοποίηση, μεγάλη έκθεση στο φυσικό αέριο, χρηματιστηριακή τιμολόγηση, επιδοτήσεις από τον προϋπολογισμό και λογαριασμούς που παραμένουν δυσβάσταχτοι.

Τελικό συμπέρασμα

Η ανατίναξη των εκσκαφέων στη Μαυροπηγή είναι το σύμπτωμα. Η ασθένεια είναι βαθύτερη.

Είναι η μετάβαση από ένα παλιό, ρυπογόνο αλλά εθνικά ελεγχόμενο ενεργειακό μοντέλο σε ένα νέο, θεωρητικά πράσινο αλλά κοινωνικά ακριβό και γεωπολιτικά ευάλωτο μοντέλο.

Η κυβέρνηση φέρει ευθύνη γιατί επιτάχυνε την απολιγνιτοποίηση χωρίς επαρκείς εγγυήσεις ασφάλειας, τιμής και περιφερειακής δικαιοσύνης. Η ΔΕΗ φέρει ευθύνη γιατί απομακρύνθηκε από τον χαρακτήρα της δημόσιας ενεργειακής υποδομής και λειτουργεί όλο και περισσότερο ως ενεργειακός όμιλος προσανατολισμένος στην κερδοφορία. Το Χρηματιστήριο Ενέργειας φέρει ευθύνη γιατί, αντί να μεταφέρει τα οφέλη του ανταγωνισμού στον καταναλωτή, σε περιόδους κρίσης μεταφέρει τις αυξήσεις σχεδόν αυτόματα στους λογαριασμούς.

Το πιο σοβαρό όμως είναι το εξής: η χώρα μοιάζει να κατεδαφίζει τις παλιές της δυνατότητες πριν χτίσει πλήρως τις νέες.

Και αυτό, σε μια εποχή πολέμων, ενεργειακών κρίσεων, γεωπολιτικής αστάθειας και φτωχοποίησης των νοικοκυριών, δεν είναι απλώς λάθος πολιτική. Είναι στρατηγική ανευθυνότητα.

https://www.anixneuseis.gr/

Οἱ θάνατοι ἀπό τήν τεράστια γενοκτονία στήν Γάζα ἀπό τό Ἰσραήλ ὑποτιμῶνται σκόπιμα

 


Οι αναφορές από αυτόπτες μάρτυρες, ακαδημαϊκούς και ειδικούς σε στρατιωτικά όπλα, οι οποίοι καταλήγουν σε ελάχιστα και μέγιστα εύρη θανάτων (οι περισσότεροι από τους οποίους είναι παιδιά και γυναίκες) προκαλούν αποκρουστικές καταγγελίες και κατηγορίες για αντισημιτισμό .

... ο Αμερικανός στρατιωτικός ιστορικός Robert Pape πιστεύει ότι «η Γάζα είναι μια από τις πιο έντονες εκστρατείες τιμωρίας πολιτών στην ιστορία» και ότι «τώρα βρίσκεται άνετα στο ανώτερο τεταρτημόριο των πιο καταστροφικών εκστρατειών βομβαρδισμού που έχουν γίνει ποτέ».

... Το τεράστιο ισραηλινό μπλοκ στο Κογκρέσο, φυσικά, δεν επέτρεψε ακροάσεις σχετικά με τον απολογισμό που κατέστη δυνατός από τα θανατηφόρα αμερικανικά όπλα (συμπεριλαμβανομένων των βλημάτων πυροβολικού λευκού φωσφόρου) — που κοστίζουν δισεκατομμύρια δολάρια και πληρώνονται από τους Αμερικανούς φορολογούμενους. Το Human Rights Watch και η Διεθνής Αμνηστία έχουν αναφέρει ότι το Ισραήλ χρησιμοποίησε πυρομαχικά λευκού φωσφόρου σε στρατιωτικές επιχειρήσεις στη Γάζα και κατά μήκος των ισραηλινολιβανικών συνόρων ...


Τοῦ Ralph Nader  

Τα συστημικά μέσα ενημέρωσης δεν έχουν κανένα πρόβλημα να εκτιμούν τους θανάτους (500.000) από τον εμφύλιο πόλεμο της κυβέρνησης Assad στη Συρία , ούτε τους εκτιμώμενους θανάτους στους πολέμους στην Ουκρανία , το Σουδάν ή το Ιράν.

Κατά κάποιο τρόπο, οι συντάκτες των μέσων ενημέρωσης δεν επιτρέπουν στους ερευνητικούς δημοσιογράφους τους να αξιολογήσουν την έκταση των μαζικών δολοφονιών αμάχων στη Γάζα από το Ισραήλ - ενός εκτεθειμένου, ανυπεράσπιστου πληθυσμού 2,3 εκατομμυρίων ανθρώπων σε έναν θύλακα με το γεωγραφικό μέγεθος της Pennsylvania. Το Associated Press σημειώνει ότι ο Αμερικανός στρατιωτικός ιστορικός Robert Pape πιστεύει ότι «η Γάζα είναι μια από τις πιο έντονες εκστρατείες τιμωρίας πολιτών στην ιστορία» και ότι «τώρα βρίσκεται άνετα στο ανώτερο τεταρτημόριο των πιο καταστροφικών εκστρατειών βομβαρδισμού που έχουν γίνει ποτέ».

Γιατί; Ένας λόγος είναι ότι το Υπουργείο Υγείας που ελέγχεται από τη Hamas πιστοποιεί θανάτους στη Γάζα με βάση αναφορές από νοσοκομεία και νεκροτομεία που ανατινάχθηκαν ως επί το πλείστον πριν από ένα χρόνο. (Αναφέρουν αυτήν τη στιγμή περίπου 73.000 θανάτους.) Αλλά η Hamas έχει παραδεχτεί ότι υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες πτώματα κάτω από τα ερείπια, χιλιάδες άλλα έχουν γίνει κομμάτια ή έχουν αποτεφρωθεί και δεν μπορούν να αναγνωριστούν. Λένε επίσης ότι τα στοιχεία τους δεν περιλαμβάνουν τους παράπλευρους θανάτους (π.χ., εξάπλωση πυρκαγιών) από τους βομβαρδισμούς με F-16 του ισραηλινού στρατού και τον αδιάκοπο βομβαρδισμό του λαού της Γάζας ή τους θανάτους που προκαλούνται από τον αποκλεισμό τροφίμων, φαρμάκων, υγειονομικής περίθαλψης , νερού , καυσίμων, ηλεκτρικού ρεύματος και στέγης που επιβάλλεται από την ισραηλινή κυβέρνηση. Από άλλες ζώνες συγκρούσεων σε όλο τον κόσμο, η αναλογία των παράπλευρων θανάτων είναι από 3 έως 13 φορές μεγαλύτερη από τους θανάτους από βίαια όπλα.

Το ισραηλινό καθεστώς δεν έχει πρόβλημα με τον υποτιμημένο αριθμό της Hamas, επειδή τόσο το ίδιο όσο και το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ γνωρίζουν ότι ο πραγματικός αριθμός νεκρών (μαζί με τον αριθμό των τραυματιών) είναι πολύ, πολύ υψηλότερος. Η Hamas γνωρίζει ότι στις 7 Οκτωβρίου 2023, ο πολυεπίπεδος ισραηλινός μηχανισμός ασφάλειας των συνόρων ήταν ασταθής. Στη συνέχεια, εξαπέλυσαν αυτό που αποδείχθηκε επίθεση αυτοκτονίας-ανθρωποκτονίας πέρα ​​από τα σύνορα, με αποτέλεσμα περίπου 1400 θανάτους σε σύγκριση με τους σχεδόν 1200 ανθρώπους -περίπου 400 από αυτούς στρατιώτες και αστυνομικοί- που πυροβολήθηκαν από τους επιδρομείς της Hamas. Μέχρι σήμερα, με τους περισσότερους Ισραηλινούς να είναι σκεπτικοί, ο Netanyahu έχει μπλοκάρει μια ανεξάρτητη επίσημη έρευνα για την μυστηριώδη κατάρρευση του πολυεπίπεδου ισραηλινού συμπλέγματος ασφάλειας των συνόρων.

Ο Netanyahu το αποδίδει σε αμέλεια. Υπήρξαν, ωστόσο, πάρα πολλές ξεχωριστές προειδοποιήσεις, συμπεριλαμβανομένων 24ωρων Ισραηλινών παρατηρητών από την ισραηλινή πλευρά, καθώς και ότι το Ισραήλ είχε τα σχέδια της Hamas ένα χρόνο νωρίτερα, για να αποδεχτεί αυτό το απίθανο πρόσχημα.


Η Hamas, από την άλλη πλευρά, δεν έχει πρόβλημα με τα παγκόσμια μέσα ενημέρωσης που επαναλαμβάνουν ξανά και ξανά τον ελάχιστο, αναγνωρίσιμο αριθμό θανάτων. Σίγουρα δεν θέλουν ο ρεαλιστικός υπολογισμός του αριθμού των θανάτων να εξοργίσει περαιτέρω τους υπηκόους τους, επειδή η Hamas δεν προστάτευσε τον άμαχο πληθυσμό και δεν διέθετε καταφύγια αεροπορικής επιδρομής. Η Hamas σίγουρα γνώριζε τι προερχόταν από τον υπερσύγχρονο, άγριο ισραηλινό στρατό, υποστηριζόμενο από το υπερσύγχρονο και θανατηφόρο στρατιωτικό βιομηχανικό σύμπλεγμα των ΗΠΑ του συν-πολέμαρχου Joe Biden.

Υπάρχει μια άλλη απροθυμία των μέσων ενημέρωσης. Οι αναφορές από αυτόπτες μάρτυρες, ακαδημαϊκούς και ειδικούς σε στρατιωτικά όπλα, οι οποίοι καταλήγουν σε ελάχιστα και μέγιστα εύρη θανάτων (οι περισσότεροι από τους οποίους είναι παιδιά και γυναίκες) προκαλούν αποκρουστικές καταγγελίες και κατηγορίες για αντισημιτισμό .

Επιπλέον, οι απολογητές της ατελείωτης ισραηλινής σφαγής, όπως ο Bret Stephens, ο εκπρόσωπος του Netanyahu στη σελίδα γνώμης των New York Times , έχουν χρησιμοποιήσει τα χαμηλά στοιχεία της Hamas για να αντικρούσουν τις κατηγορίες για ισραηλινή γενοκτονία . Αν επρόκειτο για γενοκτονία, ισχυρίζονται ανακριβώς, ο αριθμός των νεκρών θα ήταν πολύ υψηλότερος. Το 2025, δύο μεγάλες ισραηλινές οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων - η B'Tselem και οι Physicians for Human Rights Israel - εξέδωσαν εκθέσεις που κατέληγαν στο συμπέρασμα ότι το Ισραήλ διαπράττει γενοκτονία εναντίον Παλαιστινίων στη Γάζα (βλ. ρεπορτάζ της Διεθνούς Αμνηστίας ).


Λοιπόν, ο αριθμός των νεκρών είναι πολύ υψηλότερος, πάνω από 600.000 ζωές καταστράφηκαν ή πάνω από το 25% του αρχικού πληθυσμού της Γάζας. Αυτό αφήνει ένα απίθανο σχεδόν 75% ακόμα ζωντανό, αν και οι περισσότεροι είναι άρρωστοι, τραυματίες ή ετοιμοθάνατοι. Η αναφορά της πραγματικότητας θα ενέτεινε την πολιτική, διπλωματική και κοινωνική αποφασιστικότητα να σταματήσουν οι δολοφονίες, να επιτραπεί η παροχή επαρκούς ανθρωπιστικής βοήθειας και να προχωρήσουμε προς την επίλυση αυτής της σύγκρουσης.

Αναλυτές που αναφέρθηκαν από το The Lancet , διεθνείς οργανισμοί αρωγής, πανεπιστήμια και υπηρεσίες του ΟΗΕ εκτιμούν εκατοντάδες χιλιάδες νεκρούς Παλαιστίνιους από βίαιες βόμβες, πυροβολικό, ελεύθερους σκοπευτές και τις επακόλουθες, σχετικές δευτερογενείς επιπτώσεις που αναφέρθηκαν παραπάνω.

Για παράδειγμα, ο ομότιμος καθηγητής Paul Rogers του Πανεπιστημίου του Bradford στο Ηνωμένο Βασίλειο, τον Απρίλιο του 2025, εκτίμησε ότι η ποσότητα των εκρηκτικών που έπεσαν στη Γάζα ήταν ισοδύναμη με έξι βόμβες της Χιροσίμα , αλλά πιο θανατηφόρα επειδή αυτά τα καθημερινά βλήματα είναι πιο στοχευμένα. Ο Tarek Loubani, Καναδός γιατρός που έχει υπηρετήσει σε ετοιμόρροπα νοσοκομεία της Γάζας, εκτιμά ότι ο αριθμός είναι «εκατοντάδες χιλιάδες νεκροί».

Σε μια λεπτομερή, υποσημειωμένη σειρά αναφορών (« Η Αλήθεια για τους Νεκρούς της Γάζας »), ο Feroze Sidhwa, Αμερικανός χειρουργός τραυμάτων που εργάστηκε στα πεδία θανάτου της Γάζας, δημοσίευσε πολλά αποδεικτικά στοιχεία από δεκάδες άλλους εργαζόμενους στον τομέα της υγείας που βίωσαν τις φρικτές φρικαλεότητες. Αυτά περιλάμβαναν την σκόπιμη στόχευση μικρών παιδιών που δέχονταν σφαίρες στο μυαλό και την καρδιά τους από Ισραηλινούς τρομοκράτες ελεύθερους σκοπευτές. (Βλέπε Ξένοι γιατροί λένε ότι το Ισραήλ στοχεύει συστηματικά τα παιδιά της Γάζας: Αναφορά – Al Jazeera, 14 Σεπτεμβρίου 2025).

Η πρόσφατη έκθεση της Francesca Albanese , Ειδικής Εισηγήτριας των Ηνωμένων Εθνών για τα Κατεχόμενα Παλαιστινιακά Εδάφη, αναφέρθηκε σε μια ομογνωμία για 680.000 θανάτους .

Η σεβαστή πρόεδρος της Παγκόσμιας Δημόσιας Υγείας στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, καθηγήτρια Devi Sridhar, εδώ και πολύ καιρό προσέφερε εκτιμήσεις πολύ υψηλότερες από αυτές της Hamas.

Η εφημερίδα The Hill ανέφερε ότι τον Νοέμβριο του 2023, η Βοηθός Υπουργός Εξωτερικών για τις Υποθέσεις της Εγγύς Ανατολής, Barbara Leaf, κατέθεσε σε επιτροπή της Βουλής των Αντιπροσώπων ότι ο πραγματικός αριθμός των Παλαιστινίων που σκοτώθηκαν στη Γάζα ήταν πιθανότατα υψηλότερος από τα στοιχεία που είχαν αναφέρει τότε οι υγειονομικές αρχές της Γάζας. Αμέσως φιμώθηκε και δεν μίλησε ποτέ ξανά για τα θύματα γενοκτονίας του Ισραήλ. Το Υπουργείο Εξωτερικών μπλοκάρει εδώ και δύο χρόνια ένα αίτημα για Ελευθερία της Πληροφόρησης.


Το τεράστιο ισραηλινό μπλοκ στο Κογκρέσο, φυσικά, δεν επέτρεψε ακροάσεις σχετικά με τον απολογισμό που κατέστη δυνατός από τα θανατηφόρα αμερικανικά όπλα (συμπεριλαμβανομένων των βλημάτων πυροβολικού λευκού φωσφόρου) — που κοστίζουν δισεκατομμύρια δολάρια και πληρώνονται από τους Αμερικανούς φορολογούμενους. Το Human Rights Watch και η Διεθνής Αμνηστία έχουν αναφέρει ότι το Ισραήλ χρησιμοποίησε πυρομαχικά λευκού φωσφόρου σε στρατιωτικές επιχειρήσεις στη Γάζα και κατά μήκος των ισραηλινολιβανικών συνόρων λίγο μετά τις επιθέσεις της Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου.

Οι δημοσιογράφοι θα μπορούσαν να είχαν λάβει ενημερωμένες αξιολογήσεις και εκτιμήσεις σχετικά με τη σφαγή που προκάλεσε το Ισραήλ στη Γάζα από τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα, τους Save the Children, την World Central Kitchen και άλλες ομάδες βοήθειας. Δεκάδες βρέφη και παιδιά στη Γάζα πεθαίνουν καθημερινά από ασθένειες, υποσιτισμό και τραυματισμούς που δεν έχουν αντιμετωπιστεί. Δεν υπάρχουν εγκαταστάσεις υγειονομικής περίθαλψης για αυτά. Οι επαίσχυντες αμερικανικές εφημερίδες, περιοδικά, τηλεόραση και ραδιόφωνο δεν σέβονται τους Παλαιστίνιους ούτε στη ζωή ούτε στον θάνατο, κάτι που δεν θα τολμούσαν ποτέ να κάνουν αν στην θέση αυτή βρίσκονταν κάποιοι άλλοι

Γιατί θαρραλέοι δημοσιογράφοι όπως ο Ryan Grim, ο Jeremy Scahill, η Amy Goodman, καί ο Sy Hersh δεν εξετάζουν σε βάθος την φρικτή αδιαφορία για την υποτιμημένη μέτρηση στη Γάζα; Η αλήθεια και οι θλιμμένοι επιζώντες σας χρειάζονται!

Ἀπό : commondreams.org

https://sxolianews.blogspot.com/