του Παντελή Σαββίδη
Παρά το γεγονός ότι αυτοπαινευόμεθα, είμαστε προβληματική κοινωνία σε φάση παρακμής την οποία κανείς άρχων-ούτε και ο λαός- επιθμεί να σταματήσει.
Πριν πάμε στις εκλογές ας έχουμε υπόψη ορισμένους παράγοντες της κακοδαιμονίας μας.
1.-ΕΜΦΥΛΙΕΣ ΔΙΑΜΑΧΕΣ: Τις εκδηλώσαμε κατά τη διάρκεια της Επανάστασης. Ήταν χαρακτηριστικό και των Αρχαίων Ελλήνων. Τις αποκορυφώσαμε το 1916 και το 1946.
2.-ΕΞΑΡΤΗΣΗ: Παρά το κυρίαρχο ιστορικό αφήγημα η Ελλάδα μπόρεσε να αποκτήσει την ανεξαρτησία της απο την Οθωμανική Αυτοκρατορία με την βοήθεια των Προστατών της. Η Προστασία άφησε το αποτύπωμά της στην πορεία της χώρας. Κανείς δεν θέλησε, ίσως και να μην πόρεσε, να την αποτινάξει. Η Προστασία διαμόρφωσε πολιτικές συμπεριφορές και λαϊκή νοοτροπία. Δουλικού χαρακτήρα.
3.-Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ: Μεσούσης της Επαναστάσεως τέθηκε το ερώτημα ποιος είναι ο Έλληνας και απο που η Επανάσταση θα αντλήσει την ιδεολογία της. Το ερώτημα του ποιος είναι Έλληνας, ακόμη και σήμερα, δεν απαντήθηκε. Η ΠτΔ με χθεσινή δήλωσή της, με αφορμή την επέτειο Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού, (πριν 104 χρόνια!) είπε ότι όσοι επέζησαν της Γενοκτονίας “κατέφυγαν στην χώρα μας”. “Κατέφυγαν”, δηλαδή, στη χώρα της ίδιας και των ομοίων της. Δεν ήταν, η χώρα αυτή, η μητέρα Πατρίδα των Προσφύγων. Ήταν χώρα της κ. Σακελλαροπούλου και του Συστήματος που υπηρετεί. Η κοινωνική και εθνική ενότητα είναι προσχηματική. Δεν υπάρχει. Η τραγωδία της Επανάστασης ήταν ότι επικράτησε στο πιο καθυστερημένο και μικροελλαδικής αντίληψης γεωγραφικό τμήμα του ελληνσιμού.
4.-Η ΑΦΟΜΟΙΩΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ: Ο άνθρωπος και η συμπεριφερά του (δηλαδή ο πολιτισμός του) επηρεάζεται καθοριστικά απο το περιβάλλον. Ο ελλαδικός γεωγραφικός χώρος έχει μια τεράστια αφομοιωτική δύναμη. Είναι χωνευτήρι λαών και καταφέρνει να τους αφομοιώνει στον πολιτισμό που αναπτύχθηκε στον τόπο απο την αρχαία εποχή. Αυτή η ικανότητα του χώρου για πολιτιστική αφομοίωση δεν μετατράπηκε σε συνεκτική δύναμη της κοινωνίας. Η κοινωνία είναι πολυδιασπασμένη, κατακερματισμένη και διχασμένη. Προσπαθεί να κρύψει τις αδυναμίες της. Δεν φαίνονται έντονα αλλά λειτουργούν υποδόρια. Δεν υπάρχει ενότητα στόχων.
5.-Η εξάρτηση, η διχόνοια, η απουσία μορφωτικού υποβάθρου, η έλειψη συλλογικής αντίληψης στόχων, το μικρό δέμας της πολιτικής ηγεσίας, οι πολεμικές δυσκολίες κατά την επέκταση του νεοελληνικού κράτους, ο Διχασμός και η Καταστροφή του 1922 δεν επέτρεψαν την δημιουργία αστικής τάξης σε μια ιστορική περίοδο που η παρουσία της ήταν καθοριστική για την αποτελεσματική λειτουργία ενός κοινοβουλευτικού κρατικού συστήματος. Θεσμοί διαμορφώθηκαν. Κουλτούρα λειτουργίας τους δεν υπάρχει. Θεσμοί και σήμερα υπάρχουν. Η λειτουργία τους είναι προβληματική. Η σημασία, δε, που δίνει η Ορθοδοξία στην έννοια του Προσώπου διαμόρφωσε μια υποσυνείδητη αντίληψη που ταύτισε την λειτουργία των θεσμών με τα πρόσωπα που βρίσκονται επικεφαλής τους. Η έννοια του Προσώπου περιέχει μεγάλη φιλοσοφία και Θεολογία αλλά η ταύτιση του Προσώπου με τον θεσμό είναι προβληματική. Η επικράτηση μετά την κατοχή των μαυραγορητών, των δοσιλόγων και των καταχραστών του Σχεδίου Μάρσαλ (λούμπεν δηλαδή, στοιχείων) δεν επέτρεψε και πάλι την διαμόρφωση αστικής τάξης όπως στην Δύση.
6.-Αυτά, λοιπόν, τα λούμπεν στοιχεία, κατεξοχήν κρατικοδίαιτα, όπως συνήθισαν απο το Σχέδιο Μάρσαλ-και αργότερα τα κονδύλια της Ευρώπαϊκής Ένωσης- διαμόρφωσαν μια σκληρή κλίμα, με χαρακτηριστικά μαφίας, στο κέντρο της πρωτεύουσας ελέγχοντας το σύνολο των εξουσιών. Τίποτε δεν ξεφεύγει απο την επιρροή τους.
7.-Αυτή η κλίκα που θεωρείται ως άρχουσα τάξη της χώρας, θεωρεί την ελληνική επικράτεια ως αποικία της. Ανίκανη να διαδραματίσει σοβαρό ρόλο στο διεθνές περιβάλλον (εκτός εξαιρέσεων) νέμεται οτιδήποτε παράγεται στη χώρα. Η ιδεολογική τους αντίληψη είναι “ολα δικά μας και απο τα αποφάγια θα ζήσουν και όσοι διαβιούν σε άλλα μέρη της θεωρούμενης ελληνικής επικράτειας”. Όσοι ζουν εκτός Αθηνών. Η αντίληψη αυτή σε μερικά χρόνια θα οδηγήσει, αναγκαστικά, και το υπόλοιπο του ελληνικού πληθυσμού στην πρωτεύουσα. Η περιφέρεια της χώρας καταρρέει. Στη συνείδηση των κατοίκων της πρωτεύουσας η Ελλάδα έχει ταυτιστεί με την Αθήνα.
8.-Αυτή η κλίκα δεν έχει κανένα πρόβλημα να εκχωρήσει και εδαφική επικράτεια αν τα πράγματα δυσκολέψουν.
9.-Αυτά είναι τα στοιχεία που υπηρετεί σήμερα το πολιτικό σύστημα που μας ζητά αύριο την ψήφο μας. Μια διαπλοκή πολιτικών και οικονομικών παραγόντων με θεραπαινίδα την διανόηση, νέμεται τις σάρκες της χώρας.
Η χώρα, όπως πορεύεται, τελειώνει.
https://www.anixneuseis.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου