Ο κ. Τσομπάνι ή αλλιώς Χαμτνί Ουλουκάγια είναι Τούρκος κουρδικής καταγωγής και έχει καταφέρει να χτίσει από το μηδέν, μία αυτοκρατορία μέσα σε έξι χρόνια πουλώντας στις Ηνωμένες Πολιτείες “ελληνικό” γιαούρτι. Η εταιρεία απολαμβάνει έσοδα ενός δισεκατομμυρίου και αποτελεί case study για το πώς μία μικρή επιχείρηση βγάζει νοκ αουτ γίγαντες του είδους. Πώς; Mε ένα ελληνικό προιόν. Ο Ουλουκάγια, βαφτίζει το γιαούρτι του ελληνικό θησαυρίζοντας. Οχι μόνο καταφέρνει να πάρει την πρώτη θέση στην αγορά, αλλά χτίζει την κυριαρχία του «greek yoghurt» στην Αμερική. Η Ελλάδα; Πουθενά. Και κάπου εδώ αρχίζει ο… γιαουρτοπόλεμος. H εταιρεία Ντανόν τραβάει το χαλί κάτω από το πόδια του …κ.Τσομπάνι και εισέρχεται στην αμερικανική αγορά δυναμικά, με τις πωλήσεις της να εκτοξεύονται. Πού οφείλεται αυτό; Και πάλι στην αλάνθαστη ελληνική συνταγή. Άλλη μία εταιρεία που…ντύνεται στα γαλανόλευκα και αλλάζει το όνομα, από Danon Greek σε Οίκος. Κι αναρωτιώμαστε ξανά. Πώς γίνεται το brand Ελλάδα να «πουλάει» σε τέτοιο βαθμό στην Αμερική χωρίς την Ελλάδα; Γιατί ξένες πολυεθνικές, και όχι οι ελληνικές, θησαυρίζουν χρησιμοποιώντας τις δικές μας συνταγές, τα δικά μας προιόντα, τις δικές μας ονομασίες; Βάσει του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου στις Ηνωμένες Πολιτείες δεν προβλέπεται «προστασία» των προϊόντων, ωστόσο, είναι δυνατό για μια ομάδα παραγωγών που καταχωρούν ένα προϊόν σε επίπεδο Ε.Ε. να επιδιώξουν την προστασία του στο αμερικανικό έδαφος, η οποία όμως αντιμετωπίζεται ως μεμονωμένο αίτημα.
pentapostagma
pentapostagma
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου