Σε παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας, στη Νερατζιώτισσα, μαζί με εκπαιδευτικούς - μουσικούς και φορείς, τη Δευτέρα 5/8, στις 12 το μεσημέρι, καλεί το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας καταγγέλλοντας τη «νέα αθλιότητα» εκ μέρους της κυβέρνησης, που θεωρεί «περιττή» την τέχνη στην Εκπαίδευση και καταργεί τα εικαστικά και τα μαθήματα μουσικής απ' το πρόγραμμα των Γυμνασίων.
Σε ανακοίνωση του ΕΕΤΕ, σημειώνεται: «Εν μέσω καλοκαιριού έκανε την εμφάνισή του στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σχέδιο ουσιαστικής κατάργησης των Εικαστικών μαθημάτων και της Μουσικής από το πρόγραμμα του Γυμνασίου, αντίγραφο του γνωστού εδώ και τρία χρόνια "σχεδίου Β" στα περίφημα "πιλοτικά προγράμματα" της κ. Διαμαντοπούλου, που ευθυγράμμιζαν το Δημόσιο σχολείο με την "αγορά" και στόχευαν στην πλήρη ιδιωτικοποίηση της Παιδείας... Δεν είναι η πρώτη φορά που τα αντιλαϊκά κυβερνητικά σχέδια υλοποιούνται με αυτή τη μορφή "εν μέσω καλοκαιριού", με στόχο να αιφνιδιάσουν καθηγητές, μαθητές και γονείς».
Το ΕΕΤΕ καταγγέλλει ακόμα πως το σχετικό σχέδιο (ανυπόγραφο έγγραφο - non paper) που έφθασε σε Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ανακοίνωσε το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των Γυμνασίων, το οποίο και θα εφαρμοστεί από Σεπτέμβρη. Στο σχέδιο αυτό καταργείται το μάθημα των «καλλιτεχνικών» και της μουσικής στη Δευτέρα και Τρίτη Γυμνασίου, παραμένοντας μόνο ως δίωρο στην Πρώτη.
«Τόσο τα Εικαστικά όσο και η Μουσική δε θα είναι πλέον διακριτά ως επιστημονικά αντικείμενα, αλλά εμφανίζονται ως "πολιτισμός - πολιτιστικές δραστηριότητες", οδεύοντας προφανώς προς την πλήρη υποβάθμιση και κατάργησή τους, με τη μετατροπή και αυτού του δίωρου της Α΄ Γυμνασίου σε γενικού πολιτιστικού χαρακτήρα ώρα, που θα μπορεί να διδάσκεται στο μέλλον από οποιονδήποτε, αφού στόχος της Κυβέρνησης, αλλά και ευρύτερα της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι να μεγαλώσει ο αριθμός των διαθεσιμοτήτων και των απολύσεων στη Δημόσια εκπαίδευση... Και βέβαια, οι ειδικότητες καθηγητών που είναι πρώτες στην προκρούστεια κλίνη για απόλυση είναι οι καλλιτεχνικές», υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, η οποία συνεχίζει:
«Tο ΥΠΕΠΘ προωθεί τον εξοστρακισμό των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων (Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο) και από το Λύκειο, αν και τα μαθήματα αυτά εξετάζονται στις Πανελλαδικές και είναι βασική προϋπόθεση για πολλές Ανώτατες Σχολές της χώρας. Στην πρόταση για το Λύκειο, το μάθημα επιλογής " Έκφραση - Πολιτισμός/Ευρωπαϊκός Πολιτισμός" θα διδάσκεται από Φιλολόγους, θα έχει καθαρά θεωρητικό χαρακτήρα. Οι μαθητές θα στέλνονται υποχρεωτικά στην παραπαιδεία.
ΒΑΛΛΕΤΑΙ Η ΤΕΧΝΗ, ΌΠΩΣ ΚΑΙ ΚΑΙ Η ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ Η ΓΛΩΣΣΑ.
Οι τέχνες εδώ και πολλά χρόνια εξοστρακίζονται χρόνο με το χρόνο από την εκπαίδευση, αφήνοντας έρμαια τα παιδιά στην άλωση από την υποκουλτούρα και τη βιομηχανία του θεάματος, μάλιστα στην πολύ τρυφερή ηλικία της εφηβείας όπου είναι ανολοκλήρωτη η διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους, για να αντικατασταθούν στο πρόγραμμα του υπ. Παιδείας από μαθήματα "δεξιότητας" ή "περί" την τέχνη ενασχολήσεις, αντί για την ίδια την καλλιτεχνική πράξη.
Από το 1987, με την "εκπαιδευτική μεταρρύθμιση" του κ. Αρσένη, καταργήθηκε το μάθημα από υποχρεωτικό στο Λύκειο, ενώ από το 1999, τον κ. Ευθυμίου και τη Σύμβαση της Μπολόνια, τη Συνθήκη του Μπέργκεν και την κ. Κουτσίκου - Γιαννάκου, το "Νέο Σχολείο" του κ. Στυλιανίδη και της κ. Διαμαντοπούλου, έως σήμερα, στο σχολείο της συγκυβέρνησης, καταργείται σταδιακά η πραξιακή σχέση των μαθητών με την τέχνη. Σχέση που είναι απαραίτητη για τη διαμόρφωση της λεγόμενης "αισθητής νόησης" στον έφηβο, που τον ολοκληρώνει ως προσωπικότητα.
Η επιλογή αυτή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας έχει στόχο τη δημιουργία αυριανών πολιτών "καταναλωτών προϊόντων" και όχι δημιουργικών - δραστήριων ανθρώπων. Γιατί η Τέχνη είναι όπλο που διαμορφώνει συνειδήσεις, αφυπνίζει και δραστηριοποιεί και αυτό δεν το θέλει η Ευρωενωσιακή μας Πολιτεία...
Το ΕΕΤΕ έχει κατ' επανάληψη επισημάνει την ανάγκη, το μάθημα της τέχνης -τα εικαστικά- να είναι εργαστηριακό και δίωρο. Να διαπερνά όλες τις τάξεις του ενιαίου δωδεκάχρονου, δημόσιου και υποχρεωτικού σχολείου: Είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ για όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από το ποια κατεύθυνση θα ακολουθήσουν επαγγελματικά. Έχει να κάνει με την καλλιέργεια της αντιληπτικής τους ικανότητας, της σχέσης τους με το χώρο, της σχέσης τους με το περιβάλλον, της ικανότητας για παρατήρηση, αξιολόγηση και επιλογή, την καλλιέργεια της έκφρασης, τη διαμόρφωση κριτηρίων αλλά και την ολοκλήρωση της προσωπικότητάς τους συνολικά.
Η Κυβέρνηση είναι εκτεθειμένη και απαιτούμε να δώσει εξηγήσεις σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς για το ύπουλο "non paper" που δόθηκε στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας, αλλά και για το ότι θα ανακόψει ένα τεράστιο πολιτιστικό έργο που κάνουν οι καλλιτέχνες εκπαιδευτικοί στα σχολεία. Ενδεικτικά: Μόνο το 2012 - 2013, σε μία μόνο περιοχή, στον Πειραιά, 5.369 μαθητές ενεργοποιήθηκαν σε πολιτιστικά προγράμματα, πραγματοποιήθηκαν 284 πολιτιστικά προγράμματα, με τη δουλειά 483 καλλιτεχνών - εκπαιδευτικών».
http://www.902.gr/
ΠΡΕΖΑ TV
Σε ανακοίνωση του ΕΕΤΕ, σημειώνεται: «Εν μέσω καλοκαιριού έκανε την εμφάνισή του στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σχέδιο ουσιαστικής κατάργησης των Εικαστικών μαθημάτων και της Μουσικής από το πρόγραμμα του Γυμνασίου, αντίγραφο του γνωστού εδώ και τρία χρόνια "σχεδίου Β" στα περίφημα "πιλοτικά προγράμματα" της κ. Διαμαντοπούλου, που ευθυγράμμιζαν το Δημόσιο σχολείο με την "αγορά" και στόχευαν στην πλήρη ιδιωτικοποίηση της Παιδείας... Δεν είναι η πρώτη φορά που τα αντιλαϊκά κυβερνητικά σχέδια υλοποιούνται με αυτή τη μορφή "εν μέσω καλοκαιριού", με στόχο να αιφνιδιάσουν καθηγητές, μαθητές και γονείς».
Το ΕΕΤΕ καταγγέλλει ακόμα πως το σχετικό σχέδιο (ανυπόγραφο έγγραφο - non paper) που έφθασε σε Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ανακοίνωσε το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των Γυμνασίων, το οποίο και θα εφαρμοστεί από Σεπτέμβρη. Στο σχέδιο αυτό καταργείται το μάθημα των «καλλιτεχνικών» και της μουσικής στη Δευτέρα και Τρίτη Γυμνασίου, παραμένοντας μόνο ως δίωρο στην Πρώτη.
«Τόσο τα Εικαστικά όσο και η Μουσική δε θα είναι πλέον διακριτά ως επιστημονικά αντικείμενα, αλλά εμφανίζονται ως "πολιτισμός - πολιτιστικές δραστηριότητες", οδεύοντας προφανώς προς την πλήρη υποβάθμιση και κατάργησή τους, με τη μετατροπή και αυτού του δίωρου της Α΄ Γυμνασίου σε γενικού πολιτιστικού χαρακτήρα ώρα, που θα μπορεί να διδάσκεται στο μέλλον από οποιονδήποτε, αφού στόχος της Κυβέρνησης, αλλά και ευρύτερα της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι να μεγαλώσει ο αριθμός των διαθεσιμοτήτων και των απολύσεων στη Δημόσια εκπαίδευση... Και βέβαια, οι ειδικότητες καθηγητών που είναι πρώτες στην προκρούστεια κλίνη για απόλυση είναι οι καλλιτεχνικές», υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, η οποία συνεχίζει:
«Tο ΥΠΕΠΘ προωθεί τον εξοστρακισμό των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων (Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο) και από το Λύκειο, αν και τα μαθήματα αυτά εξετάζονται στις Πανελλαδικές και είναι βασική προϋπόθεση για πολλές Ανώτατες Σχολές της χώρας. Στην πρόταση για το Λύκειο, το μάθημα επιλογής " Έκφραση - Πολιτισμός/Ευρωπαϊκός Πολιτισμός" θα διδάσκεται από Φιλολόγους, θα έχει καθαρά θεωρητικό χαρακτήρα. Οι μαθητές θα στέλνονται υποχρεωτικά στην παραπαιδεία.
ΒΑΛΛΕΤΑΙ Η ΤΕΧΝΗ, ΌΠΩΣ ΚΑΙ ΚΑΙ Η ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ Η ΓΛΩΣΣΑ.
Οι τέχνες εδώ και πολλά χρόνια εξοστρακίζονται χρόνο με το χρόνο από την εκπαίδευση, αφήνοντας έρμαια τα παιδιά στην άλωση από την υποκουλτούρα και τη βιομηχανία του θεάματος, μάλιστα στην πολύ τρυφερή ηλικία της εφηβείας όπου είναι ανολοκλήρωτη η διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους, για να αντικατασταθούν στο πρόγραμμα του υπ. Παιδείας από μαθήματα "δεξιότητας" ή "περί" την τέχνη ενασχολήσεις, αντί για την ίδια την καλλιτεχνική πράξη.
Από το 1987, με την "εκπαιδευτική μεταρρύθμιση" του κ. Αρσένη, καταργήθηκε το μάθημα από υποχρεωτικό στο Λύκειο, ενώ από το 1999, τον κ. Ευθυμίου και τη Σύμβαση της Μπολόνια, τη Συνθήκη του Μπέργκεν και την κ. Κουτσίκου - Γιαννάκου, το "Νέο Σχολείο" του κ. Στυλιανίδη και της κ. Διαμαντοπούλου, έως σήμερα, στο σχολείο της συγκυβέρνησης, καταργείται σταδιακά η πραξιακή σχέση των μαθητών με την τέχνη. Σχέση που είναι απαραίτητη για τη διαμόρφωση της λεγόμενης "αισθητής νόησης" στον έφηβο, που τον ολοκληρώνει ως προσωπικότητα.
Η επιλογή αυτή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας έχει στόχο τη δημιουργία αυριανών πολιτών "καταναλωτών προϊόντων" και όχι δημιουργικών - δραστήριων ανθρώπων. Γιατί η Τέχνη είναι όπλο που διαμορφώνει συνειδήσεις, αφυπνίζει και δραστηριοποιεί και αυτό δεν το θέλει η Ευρωενωσιακή μας Πολιτεία...
Το ΕΕΤΕ έχει κατ' επανάληψη επισημάνει την ανάγκη, το μάθημα της τέχνης -τα εικαστικά- να είναι εργαστηριακό και δίωρο. Να διαπερνά όλες τις τάξεις του ενιαίου δωδεκάχρονου, δημόσιου και υποχρεωτικού σχολείου: Είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ για όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από το ποια κατεύθυνση θα ακολουθήσουν επαγγελματικά. Έχει να κάνει με την καλλιέργεια της αντιληπτικής τους ικανότητας, της σχέσης τους με το χώρο, της σχέσης τους με το περιβάλλον, της ικανότητας για παρατήρηση, αξιολόγηση και επιλογή, την καλλιέργεια της έκφρασης, τη διαμόρφωση κριτηρίων αλλά και την ολοκλήρωση της προσωπικότητάς τους συνολικά.
Η Κυβέρνηση είναι εκτεθειμένη και απαιτούμε να δώσει εξηγήσεις σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς για το ύπουλο "non paper" που δόθηκε στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας, αλλά και για το ότι θα ανακόψει ένα τεράστιο πολιτιστικό έργο που κάνουν οι καλλιτέχνες εκπαιδευτικοί στα σχολεία. Ενδεικτικά: Μόνο το 2012 - 2013, σε μία μόνο περιοχή, στον Πειραιά, 5.369 μαθητές ενεργοποιήθηκαν σε πολιτιστικά προγράμματα, πραγματοποιήθηκαν 284 πολιτιστικά προγράμματα, με τη δουλειά 483 καλλιτεχνών - εκπαιδευτικών».
http://www.902.gr/
ΠΡΕΖΑ TV
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου