Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026

ΟΙ 2 ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΘΑΛΑΣΣΙΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΗΣ ΕΥΡΑΣΙΑΣ {silk road, ΙΜΕC} ΠΑΡΑΚΑΜΠΤΟΥΝ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ . ΤΙ ΕΚΑΝΑΝ ΟΙ 297; ΤΙΠΟΤΕ ΑΠΟΛΥΤΩΣ!




ΥΠΟΤΙΤΛΟΣ . Η Ελλάδα των πέντε θαλασσών θα δωριθεί από τη Θρακική Διώρυγα. Κι ενώ δεκάδες θάλασσες γεμίζουν με δώρα την ΑΟΖ μας, η Αθήνα τα έκανε θάλασσα. Γράφει ο Χρήστος Κηπουρός.
1. Στράβων και Ελλάδα
Από τις πιο σοφές κουβέντες που κληροδότησε ο Πόντιος Γεωγράφος και φιλόσοφος Στράβων, από την πιο Αρχαία Πόλη του Κόσμου, την Πόντια Αμάσεια, ήταν ότι η Γεωγραφία είναι η Σκηνή, όπου επάνω της παίζεται η Ιστορία.
Αυτές οι δυο σήμερα, όπως το φέρνει και η μόδα, με τους διεθνείς εμπορικούς δρόμους να κάνουν σχεδιασμένα bypass στην Τουρκία, μας επιστρέφουν δημιουργικά στην παράδοση και στο «πάλι με χρόνια με καιρούς, πάλι δικά μας θα 'ναι».
Ναι μεν δεν θα είναι η Πόλη, αλλά θα είναι η θάλασσά της! Η Ελλάδα, μέσα από τη Θρακική Διώρυγα, θα βρέχεται και από τη Μαύρη Θάλασσα.
2. Πάλι πεντάδα Θαλασσών
Επιπλέον για πάντα μπορεί να υπάρχει και πάλι η Ελλάδα των πέντε Θαλασσών! Απλούστατα να κατοχυρωθεί ο Γεωγραφικός χαρακτηρισμός ως προς το όνομα Πελοποννησιακό Πέλαγος, που πρότεινα εδώ και καιρό, ώστε με το πρόσφατα διορθωθέν Νότιο Κρητικό Πέλαγος, το Αιγαίον Αρχιπέλαγος και το Υδάτινο ρεύμα του Εύξεινου Πόντου, να συμπληρώσουν τη θαλάσσια πεντάδα.
3. Καβαλιέρος, ο Χάρτης της Σεβίλλης
Υπάρχουν δύο ενδιαφέροντα. Για το Χάρτη της Σεβίλλης, ζητώ να μάθω, με αλλεπάλληλα e-mails από το Vivero που τον συνέταξε και τον ευχαριστώ που με απαντά, ενώ για τη Θρακική Διώρυγα που την εμπνεύστηκα, πριν από 20 περίπου χρόνια, την έχω ζωγραφίσει ουκ ολίγες φορές.
Επιπλέον ο Χάρτης της Σεβίλλης θα έχει το πουγγί και η Θρακική Διώρυγα, μοναδική παγκόσμια, με πλείστα όσα οφέλη.
Το πιο ταιριαστό, εθνικό και γεωοικονομικό ζευγάρι, οι δυο τους.
Καλοί οι δρόμοι αλλά η ΑΟΖ είναι καλύτερη! Γιατί αν είναι κάτι είναι φάτνη. Και οι δρόμοι του μεταξιού, δύο οι Κινεζικοί Δρόμοι και ένας ο Ινδικός ΙΜΕC, είναι τρεις μάγοι με τα δώρα, όχι για μια νέα γέννηση αλλά για νέα εθνική παλιγγενεσία.
Με την ΑΟΖ και το Χάρτη της Σεβίλλης να αποτελούν τον τροφοδότη λογαριασμό για τη χρηματοδότηση της Θρακικής Διώρυγας.
4. Το δια ταύτα
Αυτή είναι η δική μας Γεωγραφία της Αλήθειας. Διαφορετικά τα λεφτά από την ΑΟΖ και τους Υδρογονάνθρακες θα πάνε κι αυτά στην τρύπα της Αθήνας. Θα επεκτείνουν το Μετρό μέχρι την Κόρινθο. Όπως όταν ένωσαν τα Σεπόλια με τη Δάφνη, μετά άλλες δυο γραμμές κι άλλες δυο, κοκ. αφήνοντας τη χώρα χωρίς χωριά, με πόλεις copy - paste του μεταστατικού Γεωφασισμού τους.
Σ. Σ. Στους 297 Βουλευτές αποστείλαμε από κοινού με το Σμήναρχο Λουτσέτη επιστολή, δια μέσου του Προέδρου της Βουλής στις 2 Μαρτίου 2026. Επίσης, για δεύτερη φορά, στις 6 Μαρτίου 2026 με 297 e-mails, προς όλες και όλους, ώστε με αφορμή τη συζήτηση στη Βουλή της σύμβασης με τη Chevron, και τα απαράδεκτα εκείνα λογύδρια: “Νοτίως της Κρήτης” του Μητσοτάκη, να στηρίξουν το όνομα “Νότιο Κρητικό Πέλαγος”. Όμως δεν απάντησε κανείς. Προφανώς επειδή δεν έκανε κανείς το οτιδήποτε. Με αυτό λοιπόν το ηθικό και πολιτικό δικαίωμα ερωτώ στον τίτλο του κειμένου τι έκαναν. Από την ΑΟΖ έως το Χάρτη της Σεβίλλης. Θα είναι τιμή μου να λάβω απάντηση έστω από μια ή ένα. Έστω από εκείνα τα μέλη της Βουλής των Ελλήνων που οσονούπω θα είναι και αυτά, όπως εγώ, πρώην. Σημειωτέον, από πολλών ετών δεν το γράφω καν στα κείμενά μου. Αντιλαμβάνεται κανείς το γιατί. Ευχαρίστως πάντως θα αναμένονται απαντήσεις και από όποια, παλαιάς ή νέας κοπής μορφώματα. Όπως ευχαρίστως θα ανακαλέσω τη φράση: “Τίποτε απολύτως, αν έχει καμία ή κανείς έχει κάνει κάτι.
Διδυμότειχο, 21 Ιουνίου 2026,

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου