Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2019

Ο Γυρισμός





  Πίνω κόκκινο κρασί, καπνίζω τσιγάρο και προσπαθώ να βάλω σε μια τάξη τις σκέψεις μου. Το κάνω γραπτά και δημόσια, πειράζει;
Εμένα όχι.
Ξέρω σε ποια φάση ζωής είμαι, είμαι στη φάση της εξόδου. Έμεινα καιρό κλεισμένος στον εαυτό μου, σκέφτηκα πολλά, πάρα πολλά, ίσως περισσότερα από όσα χρειάζομαι. Έζησα θεωρητικά, έζησα φανταστικά, τώρα περνώ στην πράξη, περνώ στην δράση, στην εφαρμογή. Πως το ξέρω; μα είμαι εκεί, κάθε φορά παρών στη ζωή μου.
Αν αυτά που πιστεύω αληθεύουν; Ναι, αληθεύουν, εγώ ο ίδιος επαληθεύομαι.

Ξέρεις, έχω την αίσθηση πως τα τελευταία χρόνια... κατέβηκα πολύ κάτω. Πως λέμε έπιασα πάτο, καμία σχέση. Πέρασα κάτω κι από τον πάτο, ή τουλάχιστον ας ειπωθεί, έμεινα στον πάτο, εγώ δεν άγγιξα απλώς τη φωτιά κι αμέσως μετά να εκτιναχτώ. Έμεινα στη φωτιά, έζησα στη φωτιά, γνώρισα τη φωτιά.

Καλά, χαλάρωσε, θα μου πεις, πέρνα ένα απόγευμα από το γραφείο να σου δώσουμε το παράσημο.

Μα που να το κολλήσω, σάμπως μου έμεινε ατρύπητο στήθος.

Καλά έμεινα καιρό στο λαγούμι μου, όμως το λαγούμι τελείωσε. Καλά έζησα καιρό στη σπηλιά μου, όμως η σπηλιά τελείωσε. Καλά, θα μου πεις, ήμουν στην έρημο, αλλά άρχισε και πρασινίζει. Καλά, θα μου πεις, ήμουν στην απομόνωση, όμως τώρα κάτι με ρίχνει πάλι μέσα στους ανθρώπους. Ίσως αυτή να είναι η μεταγενέστερη πιο τρελή μου τρέλα. Να θέλω εγώ να πηγαίνω ξανά μέσα στους ανθρώπους. Εγώ, που έκλαψα νύχτες και νύχτες για μια σταλαγματιά αλήθειας... να πηγαίνω ξανά μέσα στους ανθρώπους· θα πρέπει να είμαι σίγουρα μεθυσμένος.

Νομίζω πως τελικά οι άνθρωποι θα με σκοτώσουν. Δεν ξέρω αν μπορούν να αντέξουν και να συγχωρέσουν την ευτυχία μου, όμως η ευτυχία μου προβάλει σαν ένας σαρωτικός άνεμος, δεν μπορώ ούτε εγώ να τη σταματήσω. Ένας καλός ψυχολόγος - ίσως και μέτριος - θα συμπέραινε εύλογα σε τούτο το σημείο, πως κάποιος επιστρέφει από την κόλαση. Νομίζω πως τελικά οι άνθρωποι θα με σκοτώσουν.

Γυρίζω ξανά στους ανθρώπους, σαν το Ζαρατούστρα αυτή τη φορά.
Καμία κόλαση δεν με καίει τώρα πια, τώρα με καίει το φως μου.

Επιστρέφω ξανά στους ανθρώπους με τρεις ερωτήσεις γι’ αυτούς:
Αντί να με πάρεις κάτω πειράζει να σε πάρω επάνω;
Αντί να με κατεβάσεις πειράζει να σε ανεβάσω;
Αντί να με ρίξεις πειράζει αν σε παρασύρω;


Η παρουσία μου θα τους αναγκάσει να απαντήσουν σε αυτές τις τρεις ερωτήσεις.


triala

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου