Αννα Στεφαννοπουλου η Γυναικα που πραγματικα αφησε την Γερμανικη αυτοκινητοβιομηχανια και κατ επεκταση την Γερμανικη οικονομια με τον Ακανθο στεφανο
Διαβάστε σχετικά για Volkswagen, Άννα Στεφανοπούλου, Αυτοκίνητο,Αυτοκινητοβιομηχανίες, Γερμανία, ΗΠΑ, Ομογένεια, Σκάνδαλο,
Μια Ελληνίδα, η Αννα Στεφανοπούλου, καθηγήτρια στο τμήμα μηχανικής και ναυπηγικής του πανεπιστημίου του Μίτσιγκαν είναι ο άνθρωπος που κατάφερε να ξεσκεπάσει την απάτη δισεκατομμυρίων δολαρίων που διέπραξε η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen εις βάρος εκατομμυρίων καταναλωτών αλλά και του αμερικανικού Δημοσίου.
Οπως τελικά αποκαλύφθηκε εταιρία χρησιμοποιούσε εσκεμμένα στα οχήματά της ένα κρυφό λογισμικό το οποίο ανίχνευε τις προσπάθειες μέτρησης εκπομπών καυσαερίων του οχήματος και το έθετε σε μία διαμόρφωση «χαμηλών εκπομπών» για να περνά με άνεση τη μέτρηση.
Οταν ήρθε η ανάλυση ήταν πασιφανές σε μένα τουλάχιστον ότι κάτι δεν πήγαινε καλά. Ηταν αντίθετα στους νόμους της φυσικής με την υπάρχουσα τεχνολογία οι συγκεκριμένοι κινητήρες να έδιναν τόση ισχύ με τόσο χαμηλή εκπομπή ρύπων. Αρα έπρεπε να αναζητήσουμε αλλού την αιτία της εμφάνισης των χαμηλών τιμών. Και αυτό κάναμε.
Βάλαμε ένα πρόγραμμα που «σκανάρισε» όλα τα υπάρχοντα προγράμματα του αυτοκινήτου και τα αποτελέσματα ήταν θετικά. Ενα πρόγραμμα ενεργοποιείτο μόνο όταν γινόταν η μέτρηση των τιμών των ρύπων. Και δεν έπρεπε να υπάρχει στο αυτοκίνητο. Ενημερώσαμε τις αρχές για τα υπόλοιπα» δήλωσε η Αννα Στεφανοπούλου.
Οι πρώτες συγκριτικές δοκιμές έγιναν το 2014. Το πανεπιστήμιο της Δυτικής Βιρτζίνια εξέτασε δύο πετρελαιοκίνητα οχήματα, ένα της Volkswagen και ένα της BMW. Τα τεστ πέρασε μόνο το BMW. Ο κινητήρας του Volkswagen εστάλη στο Πανεπιστήμιο του Μίτσιγκαν και ερευνήθηκε από την Αννα Σταφανοπούλου, η οποία έλυσε τον γρίφο.
Η αποκάλυψη της απάτης που έγινε τη Δευτέρα αφορά σε 500.000 οχήματα στις ΗΠΑ αλλά και σε 11.000.000 παγκοσμίως έχει προκαλέσει παγκόσμιο σάλο. Από τότε η μετοχή της γερμανικής εταιρίας καταρρέει και μόλις την τετάρτη το απόγευμα ο διευθύνων σύμβουλός της αναγκάστηκε να παραιτηθεί.
«Σέρνονταν» στις δοκιμές
Η Στεφανοπούλου πήρε μέρος στην έρευνα για τις επιδόσεις των πετρελαιοκίνητων οχημάτων και παρατήρησε τις χαμηλές επιδόσεις στην ιπποδύναμη που παρουσίαζαν τα γερμανικά αυτοκίνητα όταν υποβάλλονταν σε ελέγχους για τις εκπομπές ρύπων.Οπως τελικά αποκαλύφθηκε εταιρία χρησιμοποιούσε εσκεμμένα στα οχήματά της ένα κρυφό λογισμικό το οποίο ανίχνευε τις προσπάθειες μέτρησης εκπομπών καυσαερίων του οχήματος και το έθετε σε μία διαμόρφωση «χαμηλών εκπομπών» για να περνά με άνεση τη μέτρηση.
Οταν ήρθε η ανάλυση ήταν πασιφανές σε μένα τουλάχιστον ότι κάτι δεν πήγαινε καλά. Ηταν αντίθετα στους νόμους της φυσικής με την υπάρχουσα τεχνολογία οι συγκεκριμένοι κινητήρες να έδιναν τόση ισχύ με τόσο χαμηλή εκπομπή ρύπων. Αρα έπρεπε να αναζητήσουμε αλλού την αιτία της εμφάνισης των χαμηλών τιμών. Και αυτό κάναμε.
Βάλαμε ένα πρόγραμμα που «σκανάρισε» όλα τα υπάρχοντα προγράμματα του αυτοκινήτου και τα αποτελέσματα ήταν θετικά. Ενα πρόγραμμα ενεργοποιείτο μόνο όταν γινόταν η μέτρηση των τιμών των ρύπων. Και δεν έπρεπε να υπάρχει στο αυτοκίνητο. Ενημερώσαμε τις αρχές για τα υπόλοιπα» δήλωσε η Αννα Στεφανοπούλου.
Πως λειτουργούσε το λογισμικό της απάτης
Το γερμανικό λογισμικό εστίαζε στο τιμόνι. Οταν αυτό ήταν εντελώς ακίνητο, όπως σε μία μέτρηση καυσαερίων, έμπαινε σε κατάσταση «χαμηλών εκπομπών». Αν το τιμόνι κινείτο, όπως σε φυσιολογικές συνθήκες κίνησης στο δρόμο, ο κινητήρας δούλευε σε πλήρη ισχύ εκπέμποντας έως και 40 φορές περισσότερους ρύπους.Οι πρώτες συγκριτικές δοκιμές έγιναν το 2014. Το πανεπιστήμιο της Δυτικής Βιρτζίνια εξέτασε δύο πετρελαιοκίνητα οχήματα, ένα της Volkswagen και ένα της BMW. Τα τεστ πέρασε μόνο το BMW. Ο κινητήρας του Volkswagen εστάλη στο Πανεπιστήμιο του Μίτσιγκαν και ερευνήθηκε από την Αννα Σταφανοπούλου, η οποία έλυσε τον γρίφο.
Η αποκάλυψη της απάτης που έγινε τη Δευτέρα αφορά σε 500.000 οχήματα στις ΗΠΑ αλλά και σε 11.000.000 παγκοσμίως έχει προκαλέσει παγκόσμιο σάλο. Από τότε η μετοχή της γερμανικής εταιρίας καταρρέει και μόλις την τετάρτη το απόγευμα ο διευθύνων σύμβουλός της αναγκάστηκε να παραιτηθεί.
Και επειδη στο Αμερικα δεν παιζουν ακολουθει
και η σφαλιαρα Νο 2
Οι λογισμικές αλχημείες ρίχνουν κατά 23% τη μετοχή της VW
Η γερμανική εταιρεία πληρώνει ακριβά την παραπλάνηση των αμερικανικών αρχών
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 21/09/2015 12:28 | ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 21/09/2015 17:54
Σχεδόν το ένα τέταρτο της χρηματιστηριακής αξίας του έφθασε να χάνει τη Δευτέρα ο κορυφαίος σε πωλήσεις αυτοκινήτων όμιλος στον κόσμο Volkswagen AG, έπειτα από την παραδοχή του ότι επί σειρά ετών παραπλανούσε τις αμερικανικές αρχές σε ό,τι αφορά τις εκπομπές ρύπων των δίλιτρων πετρελαιοκινητήρων του, προκειμένου να εξασφαλίζει την έγκριση κυκλοφορίας των μοντέλων του στις ΗΠΑ.
Στην απογευματινή συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου της Φραγκφούρτης η τιμή της μετοχής της VW σημείωνε προς στιγμήν απώλειες της τάξεως του 23% και υποχωρούσε στα 125,40 ευρώ. Η καταβαράθρωση της μετοχής αντιστοιχεί σε απώλειες περίπου 15,6 δισ. ευρώ από την συνολική κεφαλαιοποίηση του γερμανικού ομίλου. Από την αρχή του 2015 οι απώλειες για την αξία της μετοχής της VW έφθασαν στο 31%.
Λογισμικές αλχημείες
Η Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA) στις ΗΠΑ εγκάλεσε τον όμιλο VW για τη χρήση λογισμικού με σκοπό την παραποίηση των εκπομπών ρύπων σε αυτοκίνητα VW και Audi που εξοπλίζονται με τετρακύλινδρους diesel κινητήρες 2,0 λίτρων και την παραπλάνηση των αρμόδιων αρχών προκειμένου τα αυτοκίνητα να πάρουν έγκριση τύπου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της EPA το παραπάνω λογισμικό χρησιμοποιήθηκε σε 482.000 VW Beetle, Golf, Jetta και Audi A3 μοντέλα των ετών από 2009-2015 και σε VW Passat (μοντέλο 2014 και 2015) με δίλιτρους TDI.
Όπως διευκρινίζει η EPA το συγκεκριμένο λογισμικό επέτρεπε τον περιορισμό των εκπομπών οξειδίου του αζώτου όταν τα αυτοκίνητα βρίσκονταν για έλεγχο στο εργαστήριο ούτως ώστε να συμβαδίζουν «εύκολα» με τις αμερικανικές προδιαγραφές, όταν σε πραγματικές συνθήκες, τα επίπεδα οξειδίου του αζώτου ήταν από 10 έως 40 φορές παραπάνω από το μέγιστο επιτρεπτό όριο που έχουν θέσει οι αρμόδιες αμερικανικές αρχές και κατά παράβαση της σχετικής νομοθεσίας.
Η συγγνώμη του Βίντερκορν
Οι εκπρόσωποι του γερμανικού ομίλου παραδέχτηκαν ότι χρησιμοποίησαν το παραπάνω λογισμικό στις αμερικανικές αρχές ενώ στην επίσημη ανακοίνωση που εξέδωσε για το θέμα, ο Μάρτιν Βίντερκορν, επικεφαλής του ομίλου VW, αναφέρει: «Θέλω να εκφράσω τη βαθιά λύπη μου που προδώσαμε την εμπιστοσύνη των πελατών μας και του κοινού», προαναγγέλλοντας εσωτερική έρευνα στον όμιλο και προσθέτοντας: «θα πράξουμε τα απαραίτητα προκειμένου να αναστρέψουμε τη ζημιά που προκλήθηκε».
Με δεδομένο ότι πρόκειται για περίπου 482.000 αυτοκίνητα και ότι η αμερικανική νομοθεσία προβλέπει πρόστιμο 37.500 δολαρίων για κάθε αυτοκίνητο, ο όμιλος VW είναι, πλέον, αντιμέτωπος με πρόστιμο μαμούθ 18 δισεκατομμυρίων δολαρίων αλλά και με το ενδεχόμενο η αμερικανική Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος να «μπλοκάρει» την έγκριση τύπου για τα αυτοκίνητα που εξοπλίζονται με δίλιτρο TDI.
Στην απογευματινή συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου της Φραγκφούρτης η τιμή της μετοχής της VW σημείωνε προς στιγμήν απώλειες της τάξεως του 23% και υποχωρούσε στα 125,40 ευρώ. Η καταβαράθρωση της μετοχής αντιστοιχεί σε απώλειες περίπου 15,6 δισ. ευρώ από την συνολική κεφαλαιοποίηση του γερμανικού ομίλου. Από την αρχή του 2015 οι απώλειες για την αξία της μετοχής της VW έφθασαν στο 31%.
Λογισμικές αλχημείες
Η Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA) στις ΗΠΑ εγκάλεσε τον όμιλο VW για τη χρήση λογισμικού με σκοπό την παραποίηση των εκπομπών ρύπων σε αυτοκίνητα VW και Audi που εξοπλίζονται με τετρακύλινδρους diesel κινητήρες 2,0 λίτρων και την παραπλάνηση των αρμόδιων αρχών προκειμένου τα αυτοκίνητα να πάρουν έγκριση τύπου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της EPA το παραπάνω λογισμικό χρησιμοποιήθηκε σε 482.000 VW Beetle, Golf, Jetta και Audi A3 μοντέλα των ετών από 2009-2015 και σε VW Passat (μοντέλο 2014 και 2015) με δίλιτρους TDI.
Όπως διευκρινίζει η EPA το συγκεκριμένο λογισμικό επέτρεπε τον περιορισμό των εκπομπών οξειδίου του αζώτου όταν τα αυτοκίνητα βρίσκονταν για έλεγχο στο εργαστήριο ούτως ώστε να συμβαδίζουν «εύκολα» με τις αμερικανικές προδιαγραφές, όταν σε πραγματικές συνθήκες, τα επίπεδα οξειδίου του αζώτου ήταν από 10 έως 40 φορές παραπάνω από το μέγιστο επιτρεπτό όριο που έχουν θέσει οι αρμόδιες αμερικανικές αρχές και κατά παράβαση της σχετικής νομοθεσίας.
Η συγγνώμη του Βίντερκορν
Οι εκπρόσωποι του γερμανικού ομίλου παραδέχτηκαν ότι χρησιμοποίησαν το παραπάνω λογισμικό στις αμερικανικές αρχές ενώ στην επίσημη ανακοίνωση που εξέδωσε για το θέμα, ο Μάρτιν Βίντερκορν, επικεφαλής του ομίλου VW, αναφέρει: «Θέλω να εκφράσω τη βαθιά λύπη μου που προδώσαμε την εμπιστοσύνη των πελατών μας και του κοινού», προαναγγέλλοντας εσωτερική έρευνα στον όμιλο και προσθέτοντας: «θα πράξουμε τα απαραίτητα προκειμένου να αναστρέψουμε τη ζημιά που προκλήθηκε».
Με δεδομένο ότι πρόκειται για περίπου 482.000 αυτοκίνητα και ότι η αμερικανική νομοθεσία προβλέπει πρόστιμο 37.500 δολαρίων για κάθε αυτοκίνητο, ο όμιλος VW είναι, πλέον, αντιμέτωπος με πρόστιμο μαμούθ 18 δισεκατομμυρίων δολαρίων αλλά και με το ενδεχόμενο η αμερικανική Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος να «μπλοκάρει» την έγκριση τύπου για τα αυτοκίνητα που εξοπλίζονται με δίλιτρο TDI.
skoulikiaospotepia
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου