Παρασκευή 22 Ιουνίου 2018

Sadhguru | Μην ψάχνετε για τίποτα, απλά μάθετε να κοιτάτε


Sadhguru | Μην ψάχνετε για τίποτα, απλά μάθετε να κοιτάτε
Του Sadhguru
Πνευματικότητα, λέει ο Sadhguru, δεν σημαίνει αναζήτηση του Θεού, της αλήθειας ή της απόλυτης κατάστασης αλλά το να μάθουμε απλά να κοιτάμε. Συζητά την ενίσχυση της αντίληψής μας και παραθέτει εμπειρίες από τα παιδικά του χρόνια όταν απλά έδινε σημασία χωρίς να έχει κίνητρα.
Κάθε πτυχή τής ζωής μας – από την πνευματική έως τη θρησκευτική – κυβερνάται από συμπεράσματα. Αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα σήμερα. Όταν αναφέρομαι στο πνευματικό ταξίδι ως «αναζήτηση», το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι ενθαρρύνω τους ανθρώπους να ψάξουν για τον Θεό. Μα και ο Θεός, συμπέρασμα είναι. Η εμμονή με τα συμπεράσματα, δημιουργείται στα πιο ευαίσθητα χρόνια μας.
Μεγαλώνοντας, ήμουν σκληρός αμφισβητίας. Ακόμα και από την ηλικία των πέντε ετών, όταν η οικογένειά μου πήγαινε στον ναό, εγώ είχα απορίες. Ποιος είναι ο Θεός; Πού βρίσκεται; Εκεί πάνω; Πού είναι το πάνω; Κι έτσι, δεν έμπαινα ποτέ στον ναό.
Αυτό σήμαινε ότι οι γονείς μου μόνιμα με άφηναν στον άνθρωπο που πρόσεχε τα παπούτσια έξω από τον ναό. Εκείνος με κρατούσε σφιχτά από το χέρι. Ήξερε πως αν κοιτούσε από την άλλη πλευρά, εγώ θα έφευγα! Αργότερα στη ζωή μου, παρατήρησα πως οι άνθρωποι που έβγαιναν από τα εστιατόρια, πάντα είχαν πιο χαρούμενα πρόσωπα από εκείνους που έβγαιναν από τους ναούς. Αυτό με συνάρπαζε.

Ατελείωτη Προσοχή

Κι όμως, παρ’ ό,τι ήμουν αμφισβητίας, ποτέ δεν ταυτίστηκα με αυτή την ετικέτα. Είχα πολλές απορίες αλλά ποτέ δεν ένιωσα την ανάγκη να βγάλω συμπεράσματα. Συνειδητοποίησα πολύ νωρίς ότι δεν ήξερα τίποτα για τίποτα. Αυτό σήμαινε πως κατέληγα να δίνω πάρα πολύ μεγάλη προσοχή σχεδόν στα πάντα. Κοιτούσα ένα ποτήρι με νερό, ένα φύλλο, ακόμα και το σκοτάδι, ατελείωτα.
Σταδιακά συνειδητοποίησα πως η γλώσσα είναι απλά μια συνωμοσία που επινοήθηκε από τους ανθρώπους. Όταν μιλούσε κάποιος, εγώ έβλεπα ότι απλά έβγαζε ήχους κι εγώ επινοούσα τα νοήματα. Έτσι, σταμάτησα να επινοώ νοήματα και οι ήχοι έγιναν πολύ διασκεδαστικοί. Έβλεπα μοτίβα να ξεπηδούν από το στόμα τους. Αν συνέχιζα να κοιτάζω, αυτοί οι άνθρωποι εξαφανίζονταν και μεταμορφώνονταν σε μια μάζα ενέργειας. Και όλα όσα έμεναν ήταν απλά μοτίβα!
Όταν τα μάτια μου ήταν ανοιχτά, τα πάντα με συνάρπαζαν. Προς έκπληξή μου, ανακάλυψα πως με κλειστά τα μάτια, πολλά περισσότερα πράγματα μου τραβούσαν την προσοχή – ο τρόπος που πάλλεται το σώμα, η λειτουργία των οργάνων, η κίνηση της εσωτερικής ενέργειας, η ευθυγράμμιση της ανατομίας. Είδα πως ουσιαστικά τα όρια υπάρχουν μόνο για τον εξωτερικό κόσμο. Αντί να καταλήγω σε μια απλουστευμένη απάντηση «αυτό» ή «το άλλο», ανακάλυψα πως αν ήθελα θα μπορούσα να είμαι οτιδήποτε. Ακόμα και η βεβαιότητα του «εγώ» κατέρρευσε. Από το να γνωρίζω τον εαυτό μου ως αυτόνομο άτομο, αυτή η άσκηση με εξαέρωσε. Έγινα ένα νεφελώδες ον.

Μαθαίνοντας να Κοιτάμε

Σε αυτή την κατάσταση της απεριόριστης άγνοιας, οτιδήποτε μου αιχμαλώτιζε την προσοχή. Αυτό ανησύχησε τον γιατρό πατέρα μου, ο οποίος άρχισε να πιστεύει ότι χρειαζόμουν ψυχιατρική αξιολόγηση. Πάντα μου φαινόταν περίεργο το γεγονός ότι ο κόσμος δεν βλέπει την απεραντοσύνη τής κατάστασης του «Δεν ξέρω». Όσοι καταστρέφουν αυτή την κατάσταση με πεποιθήσεις και συμπεράσματα, ξεχνούν ότι το «Δεν ξέρω» είναι μια εκπληκτική πύλη – η μοναδική πύλη – προς τη γνώση.
Η ικανότητα να κοιτάζουμε χωρίς κίνητρο, λείπει από τον κόσμο σήμερα. Όλοι είμαστε φιλοσοφικά όντα που θέλουν να αποδώσουν ένα νόημα στα πάντα. Πνευματικότητα δεν είναι η αναζήτηση για τον θεό, την αλήθεια ή την απόλυτη κατάσταση. Έχει να κάνει με την ενίσχυση της αντίληψής μας, της ικανότητάς μας να βλέπουμε. Ποτέ δεν έψαξα για τίποτα στη ζωή μου. Και η αποστολή τής ζωής μου είναι να μάθω στους ανθρώπους αυτό: αν θέλετε να μάθετε την πνευματικότητα, μην ψάχνετε για τίποτα. Απλά μάθετε να κοιτάτε.
Με Αγάπη και Χάρη,
Sadhguru
Ποιος είναι ο Sadhguru
Yogi, μυστικιστής, οραματιστής και ποιητής, ο Sadhguru είναι ένας διαφορετικός πνευματικός δάσκαλος. Ένα γοητευτικό μείγμα εμβρίθειας και ρεαλισμού, η ζωή και το έργο του χρησιμεύει ως μια υπενθύμιση ότι η yoga δεν είναι μια εσωτερική πειθαρχία ενός ξεπερασμένου παρελθόντος, αλλά μια σύγχρονη επιστήμη ζωτικής σημασίας για την εποχή μας. Διερευνητικές, παθιασμένες και ταυτόχρονα διορατικές, λογικές και πνευματώδεις, οι συνομιλίες με τον Sadhguru τον έχουν κάνει φημισμένο ομιλητή και διεθνούς φήμης διαμορφωτή γνώμης. (διαβάστε την βιογραφία του εδώ)
Μετάφραση: Νίκος Πνευματικός
Ο Νίκος Πνευματικός είναι δημιουργός του awaken.gr και μεταφράζει επιλεγμένα άρθρα από δασκάλους, οι οποίοι συνδράμουν στην αφύπνιση της ανθρωπότητας.
Πηγή:Awaken.gr από isha.sadhguru.org
omorfizoi

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου