Παρασκευή, 3 Ιουνίου 2016

Μία απλή, αλλά έξυπνη ιδέα για την υποστήριξη των αστέγων

Μία απλή, αλλά έξυπνη ιδέα για την υποστήριξη των αστέγων

ΤΟ ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LE CARILLON ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΌΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΠΑΡΊΣΙ ΦΈΡΝΕΙ ΠΙΟ ΚΟΝΤΆ ΤΙΣ ΤΟΠΙΚΈΣ ΕΠΙΧΕΙΡΉΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΑΣΤΈΓΟΥΣ


Η οικονομική δυστοκία σε συνδυασμό με την απουσία ενός επαρκούς δικτύου κοινωνικής προστασίας έχει επιφέρει σοβαρές απώλειες στα εισοδήματα των πιο αδύναμων κοινωνικών στρωμάτων, κάτι που έχει οδηγήσει σε έξαρση το φαινόμενο της αστεγίας. Αυτό είναι ιδιαίτερα εμφανές στο Παρίσι, γεγονός που έχει κινητοποιήσει μέρος του πληθυσμού για την απάλυνση των δεινών των αστέγων.

Μία πρωτοβουλία, η οποία είναι ενεργή για περισσότερο από ένα εξάμηνο στο 11ο διαμέρισμα της γαλλικής πρωτεύουσας, οργανώνει τους ιδιοκτήτες τοπικών καταστημάτων (από μπαρ και εστιατόρια μέχρι μίνι μάρκετ και κομμωτήρια) που είναι πρόθυμοι να βοηθήσουν με κάποιον τρόπο τους αστέγους και παράλληλα ενημερώνει τους τελευταίους για υπηρεσίες που μπορούν να απολαύσουν δωρεάν σε συγκεκριμένα σημεία.

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας, η οποία είναι γνωστή ως Le Carillon και έχει κινητοποιήσει ως τώρα περίπου 70 καταστηματάρχες με το σύνθημα «Καθένας για όλους», τα μαγαζιά κολλούν στην είσοδό τους ένα αυτοκόλλητο που δείχνει ποιες υπηρεσίες προτίθενται να προσφέρουν αφιλοκερδώς στους αστέγους. Οι διευκολύνσεις αυτές ξεκινούν από κάτι απλό, όπως η προσφορά ενός ποτηριού νερού ή η πρόσβαση στις τουαλέτες, και φτάνουν σε κάτι πιο εξειδικευμένο, όπως η προσφορά ενός γεύματος ή ακόμα και η χρήση του φαρμακείου του μαγαζιού. Για παράδειγμα, το καφέ-εστιατόριο Le Popincourt προσφέρει νερό, ζεστό ρόφημα και σάντουιτς, καθώς και τη δυνατότητα φόρτισης του κινητού, ενώ το μπαρ Chez toi ou chez moi επιτρέπει στους αστέγους να χρησιμοποιήσουν το τηλέφωνο, να στείλουν mail, να πιουν νερό, να φορτίσουν το κινητό τους ή απλά να συζητήσουν με το προσωπικό.

Αν και φαινομενικά απλή, αυτή η πρωτοβουλία έχει πολλαπλά οφέλη. Πρώτα απ' όλα για τους ίδιους τους αστέγους, οι οποίοι πολλές φορές νιώθουν άσχημα απευθυνθούν από μόνοι τους σε κάποιον για να ζητήσουν μία υπηρεσία πρώτης ανάγκης (ξέροντας ότι κατά πάσα πιθανότητα θα λάβουν αρνητική απάντηση). Δεύτερον, βοηθά τους τοπικούς επιχειρηματίες να εκδηλώσουν το κοινωνικό τους πρόσωπο. Τρίτον, κατατοπίζει σχετικά τους πελάτες, οι οποίοι ενδεχομένως να αποφασίσουν να επιβραβεύσουν την επιχείρηση που συμμετέχει στο πρόγραμμα επιλέγοντάς τη για να αγοράσουν αγαθά ή υπηρεσίες. Όλα, δε, τα παραπάνω μπορούν να ενισχύσουν το αίσθημα της κοινότητας μεταξύ των κατοίκων και των επιχειρηματιών της περιοχής.

Το πρόγραμμα φαίνεται πως έχει κερδίσει την προσοχή τόσο άλλων διαμερισμάτων του Παρισιού, όσο και άλλων πόλεων. Ο ιδρυτής και συντονιστής του προγράμματος, Λουί-Ζαβιέ Λεκά επισημαίνει ότι έχει προσεγγιστεί ήδη από περισσότερους από 100 γαλλικούς δήμους. Μέχρι τον Σεπτέμβριο, ο Λουί-Ζαβιέ ελπίζει ότι το πρόγραμμα θα επεκταθεί σε ακόμα τέσσερα διαμερίσματα στο Παρίσι, σε πέντε άλλους δήμους της Γαλλίας, αλλά και να περάσει τα σύνορα για να φτάσει στο Βέλγιο και τη Βρετανία.
πηγή 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου