Τετάρτη 25 Μαΐου 2016

ΝΑΙ στη μεσογειακή διατροφή

Οι διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων – ΝΑΙ στη μεσογειακή διατροφή

Πρόσφατη μελέτη του ΙΕΛΚΑ βασισμένη σε δείγμα 2.000 ατόμων από όλη τη χώρα αναλύει τις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων όπως διαμορφώνονται σήμερα μέσα από την αγορά τροφίμων και ποτών.
Χαρακτηριστικό είναι ότι, παρά την υψηλή κατανάλωση σε κρέας, σε γενικές γραμμές διατηρούνται βασικές αρχές της μεσογειακής διατροφής από τον καταναλωτή, με το ελαιόλαδο, τα φρούτα και τα λαχανικά να είναι με διαφορά οι τροφές που καταναλώνουν συχνότερα οι καταναλωτές.
Πολύ υψηλή θέση καταλαμβάνουν τα όσπρια, ενώ τα πουλερικά-λευκό κρέας ξεπερνούν το κόκκινο κρέας-μοσχάρι. Ιδιαίτερη θέση φαίνεται πως έχει ο καφές στη διατροφή του Έλληνα, όπως και η φέτα. Βέβαια η κατανάλωση γλυκών κρίνεται ως υψηλή, όπως και η προτίμηση σε λευκά ζυμαρικά έναντι των επιλογών ολικής άλεσης.
Σε γενικές γραμμές και σε συνδυασμό με προηγούμενα ευρήματα της συγκεκριμένης μελέτης καταγράφεται μία αναδυομένη τάση των Ελλήνων για μεγαλύτερη προσοχή και ενδιαφέρον στη διατροφή τους. Πέρα από την κατά δήλωση πιο έντονη αναζήτηση για τροφές με συγκεκριμένες ευεργετικές ιδιότητες (π.χ. υπερτροφές) είναι σαφής συγχρόνως η ουσιαστική αύξηση στην απλή προτίμηση κατανάλωση τροφών με χαμηλά λιπαρά, ψωμί ολικής αλέσεως κλπ έναντι λιγότερο υγιεινών εναλλακτικών.
Το 56% δηλώνει ότι θεωρεί ότι προσέχει τη διατροφή του, ενώ ιδιαίτερα υψηλά είναι τα ποσοστά των καταναλωτών που δηλώνουν ότι ενημερώνονται ενεργητικά για τη διατροφική αξία των προϊόντων που καταναλώνουν. Συγκεκριμένα, το 53% ψάχνει πληροφορίες για τις ευεργετικές ιδιότητες των τροφών, ενώ το 49% και το 46% αναζητούν πληροφορίες για το λίπος και τα επεξεργασμένα σάκχαρα των τροφών αντίστοιχα.
Μία από τις σημαντικότερες τάσεις που καταγράφηκαν είναι ότι την τελευταία 5ετία όλο και μεγαλύτερο ποσοστό καταναλωτών δηλώνει ότι αποφεύγει να παραγγέλνει φαγητό απ’ έξω και προτιμάει να μαγειρέψει στο σπίτι. Πρόκειται μία τάση που όχι μόνο την ακολουθούν περισσότεροι καταναλωτές, αλλά την ακολουθούν και πιο έντονα όσοι την είχαν ήδη υιοθετήσει.

Πάνω από το 80% των γευμάτων ετοιμάζεται καθημερινά στο σπίτι από την οικογένεια με αυξητική τάση την τελευταία 5ετία.

Σχεδόν 7 στους 10 καταναλωτές πραγματοποιούν καθημερινά το γεύμα τους στο σπίτι παρουσία της οικογένειας τους, ενώ ένα πολύ μικρότερο ποσοστό, 3 στους 10 το πραγματοποιούν μόνοι τους.

Οι καταναλωτές επιλέγουν το γεύμα εκτός σπιτιού, περίπου 1 φορά την εβδομάδα το πολύ και μάλιστα συνοδεύεται από την παρουσία οικογένειας ή φίλων, προσδίδοντας του μία κοινωνική διάσταση.

 ellinikigeorgia

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου